ماشین شناس/ وقتی «فولکس‌واگن با گلف»، جهنم را به آتش می‌کشد!


ماشین شناس/ وقتی «فولکس‌واگن با گلف»، جهنم را به آتش می‌کشد!پدال/ با زمان طی یک دور برابر با 07:49،21 گلف GTI Clubsport S رکورد نسل قبلی را در نوربرگ‌رینگ یا جهنم سبز شکسته و علاوه بر آن از خجالت سیویک تایپ R نیز درآمده و 1.4 ثانیه زودتر یک دور را طی کرده و قهرمان جدید نام گرفته است.

فولکس‌واگن همه‌ی جزئیات گلف GTI را روی پیست تمرکز کرده منتشر نموده که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به قدرت 306 اسب بخاری، شتاب صفرتا صد 5.8 ثانیه‌ای، حداکثر سرعت 265 کیلومتر بر ساعتی و وزن 1285 کیلوگرمی خودرو اشاره کرد. این خودرو در تعداد 400 دستگاه ساخته خواهد شد.

Karsten Schebsdat مسئول بخش تنظیمات شاسی خودرو می‌گوید:
برای همه‌ی ما بدیهی است که این GTI پتانسیل زیادی دارد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا حداکثر پرفورمنس ممکن را از این خودرو به دست بیاوریم. یک گروه کوچک روی تمام فرایندها کار می‌کردند، درست همانند زمانی که اولین گلف GTI به وجود آمد.

برای پایین نگه داشت وزن، گلف GTI Clubsport S جدید تنها با گیربکس 6 سرعته ی دستی قابل سفارش خواهد بود. البته باید خاطرنشان کرد خودرویی که رکورد جدید را در نوربرگ رینگ ثبت کرد به رول کیج مجهز بود.
شاسی خودرو نیز برای بهترین عملکرد پیست تنظیم شده است که می‌تواند با استفاده از انتخاب‌های راننده تنظیم شود. یکدست کامل از لاستیک‌های چسبنده‌ی میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2s نیز روی رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی سوار شده‌اند. سیستم اگزوز جدید بکار رفته در خودرو نیز فشار را کاهش می‌دهد و بک فایرهای جذابی را ایجاد می‌کند. سیستم ترمز 17 اینچی نیز به‌منظور حفظ کارایی در دماهای بالاتر بهبودیافته است.

هر دو اکسل برای چسبندگی بهتر ارتقا یافته‌اند. قفل دیفرانسیل الکتریکی فولکس به‌صورت استاندارد وجود دارد و نرم‌افزار ESC که الآن می‌تواند به‌صورت کامل از دور خارج شود برای نیازهای مخصوص Clubsport S دوباره کالیبره شده است.

پیشرانه‌ی 2 لیتری خودرو 306 اسب بخار قدرت و 380 نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند که این مهم به لطف برنامه‌ریزی دوباره و سیستم اگزوز جدید حاصل‌شده است. در کابین خودرو نیز شماره‌ی مخصوص به هر خودرو به چشم می‌خورد و البته سردنده ی نمادین گلف را نیز نباید از یاد برد. سردنده با چرم آلکانترا که در هماهنگی کامل با فرمان است، کمربندهای قرمزرنگ و جزئیات پیانو بلک از دیگر موارد جذاب داخل خودرو هستند.

100 دستگاه از کل تولید خودرو برای بازار داخلی آلمان در نظر گرفته‌شده است. فولکس‌واگن این GTI خاص را در سه رنگ اصلی عرضه می‌کند: سفید خالص، قرمز تورنادو و مشکی.
قیمت خودرو هنوز مشخص نشده اما قطعاً این خودرو از بهای بیشتری نسبت به گلف R برخوردار خواهد بود. ویدئوی هیجان‌انگیز و حماسی رکوردشکنی گلف را از دست ندهید.





منبع: پدال


ویدیو مرتبط :
بهترین ماشین های سال 2015 (فولکس واگن گلف R)