رضایت 79 درصدی بیماران از کیفیت ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌های رفسنجان


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در نظرسنجی انجام شده در بیمارستان‌های رفسنجان 79 درصد بیماران از کیفیت ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌های رفسنجان رضایت داشتند.

دکتر محمدرضا میرزابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، با اعلام این خبر اظهار کرد: دومین بسته طرح تحول نظام سلامت ارتقاء کیفیت خدمات بیمارستان‌های رفسنجان بود که بر پایه آن چهره فیزیکی بیمارستان‌های دولتی مانند وضعیت اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و تعویض تخت‌ها و سالن‌ها بهسازی شده‌اند و خدمات هتلینگ و سرویس‌های تغذیه و پرستاری ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان بخش‌ها کاملا رو به نوسازی است، بخش‌های داخلی کامل بازسازی شده و بخش‌های دیگر نیز به ترتیب بازسازی می‌شوند تا در شأن بیماران باشند. در بیمارستان مرادی نیز بخش‌ها بازسازی شده است.

این مسئول اظهار کرد: در نظرسنجی انجام شده در بیمارستان‌های رفسنجان رضایتمندی بیماران بستری از خدمات درمانی و تشخیصی در بیمارستان علی ابن ابیطالب از بیماران و کسانی که بیشتر از 48 ساعت بستری شده‌اند انجام شده که تابع بسیار خوبی داشته به نحوی که 79 درصد از انجام هتلینگ و 73 درصد بیماران از هزینه‌های درمانی رضایت داشتند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان این مطلب که برنامه ترویج زایمان طبیعی در زایشگاه نیک نفس رفسنجان با هدف ارتقاء سلامت مادر و نوزاد از اولین روز طرح تحول سلامت در رفسنجان به اجرا درآمد، خاطرنشان کرد: در این رابطه میزان سزارین در سال 93 به میزان 11 درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت و سبب شد مرکز نیک نفس رفسنجان لوح تقدیر بیمارستان نمونه را دریافت کند.

میرزابیگی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان در زایشگاه نیک نفس جهت ارتقاء سلامت مادران، راه‌اندازی سامانه ثبت مادران پر خطر و برگزاری جشنواره زایمان ایمن از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت ترویج زایمان طبیعی در رفسنجان بوده است.

پرداخت کمک هزینه درمانی به 850 بیمار صعب‌العلاج

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج و خاص و نیازمند بسته بعدی طرح تحول سلامت بود که در این دو سال در مجموع 853 بیمار در مراکز مختلف درمانی شهرستان بالغ بر دو میلیارد تومان کمک هزینه درمانی دریافت کرده‌اند.

وی در تشریح اقدامات دیگر انجام شده در راستای طرح تحول سلامت در رفسنجان، عنوان کرد: در سال قبل تجهیزات بسیار زیادی برای بیمارستان‌های رفسنجان خریداری شده است که جهت رفاه حال بیماران در قسمت‌های مختلف منظور شده است که از شروع فعالیت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تاکنون چنین اقداماتی بی‌سابقه بوده است که از جمله آنها می‌توان به نصب دو دستگاه رادیولوژی دیجیتال، نصب دو دستگاه رادیولوژی پرتابل، خریداری شش دستگاه سونوگرافی، خرید ماموگرافی دیجیتال و خریداری دستگاه‌های آزمایشگاهی بیشترفته جهت مراکز درمانی اشاره کرد.

به گفته میرزابیگی از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان احداث بخش سرطان شناسی و شیمی درمانی بوده که باعث شده است بیماران به شهرهای دیگر جهت درمان مراجعه نکنند.

جذب 20 پزشک متخصص و فوق تخصص در رفسنجان در سال گذشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه اظهار کرد: 20 پزشک متخصص و فوق تخصص در رفسنجان در سال گذشته جذب و بکارگیری شدند.

وی گفت: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال گذشته در سطح کشور به خاطر ارتقاء سلامت مادر و نوزاد و عدم رخداد مرگ مادر رتبه ممتاز را کسب کرد.

میرزابیگی با اشاره به صدور 341 کارت اهداء عضو در رفسنجان، تصریح کرد: تاکنون رضایت سه بیمار مرگ مغزی برای اهدا جلب شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان همچنین با اشاره به فعال سازی کلینیک شهرستان انار و هماهنگی با متخصصین رشته‌های مختلف و برنامه‌ریزی جهت فعال شدن این کلینیک، خاطرنشان کرد: ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت سرپایی در کلینیک تخصصی انار و اعزام متخصصین رشته‌های محتلف به مناطق محروم انار و ایجاد شرایط راه‌اندازی بخش دیالیز شهرستان انار از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهرستان انار بوده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ارتقاء هتلینگ مرکز آموزشی درمانی ارمیر کبیر اراک