«فرشته سرابندی»: «سیمین» شخصیت معقول «دوردست‌ها» است


«فرشته سرابندی»: «سیمین» شخصیت معقول «دوردست‌ها» استباشگاه خبرنگاران/ به طور کل با شخصیتی مواجه می‌شویم که می‌شکند اما با قدرت خود را می‌سازد.
فرشته سرابندی بازیگر نقش «سیمین» در مجموعه «دوردست‌ها» در خصوص نقش خود گفت: در ابتدای کار فیلمنامه کاملی داشتیم که در آن «سیمین» دارای شخصیتی منفی بود. اما کمی که کار جلو رفت، تغییرات اساسی در نقش «سیمین» داده شد.
وی ادامه داد: با تغییرات به وجود آمده، نقش «سیمین» همچنان برای من جذابیت‌های زیادی داشت. البته همه عوامل از جمله جواد ارشاد، دستیار اول کارگردان و فریبا توکلی، به طور کامل حواسشان بود تا کسی از عوامل از چهارچوب اصلی خارج نشود.

سرابندی عنوان کرد: فضای اصلی «دوردست‌ها» حقیقت‌جویی است. تمام شخصیت‌های کار در پی حوادثی که در گذشته رخ داده است، دچار نوعی بحران هویت هستند. هر یک از این افراد از حقیقت اصلی دور بوده‌اند و به آن از منظر خود نگاه می‌کنند؛ اما حقیقت چیز دیگری است.

بازیگر تله فیلم «تنهایی» اظهار داشت: با اعمال این تغییرات نقش «سیمین» منطقی‌تر و به زندگی روزمره آدم‌ها نزدیک‌تر شد. «سیمین» نمونه یک زن تحصیلکرده از طبقه اجتماعی خاص و همیشه همراه همسرش است. او زنی است که همگام همسرش بوده و با توجه به روحیه جنگنده‌اش در بحران‌ها منتظر دیگران نیست و خود تصمیم‌گیری کرده و به آن عمل می‌کند. به طور کل با زنی مواجه می‌شویم که می‌شکند اما با قدرت خود را می‌سازد.

وی عنوان کرد: «سیمین» شخصیتی معقول است که به دیگران نیز حق تصمیم‌گیری می‌دهد. از نظر من این مجموعه قصه‌ای زنانه است که برای مخاطب جذابیت دارد. «دوردست‌ها» چالشی زنانه است که به روانشناسی انسان‌ها توجه می‌کند. این مجموعه دنیای بروز عواطف افراد و تلاقی جهان زنانه و مردانه را به تصویر کشیده است.

فرشته سرابندی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص کار و تعداد لوکیشن‌ها، من متعهد بودم تا کارم را دقیق انجام دهم. در طول کار کنجکاو بودم تا روندی که این شخصیت طی می‌کند را بدانم. من سعی می‌کردم تا با نقش پیش روم و به همین خاطر سوالات زیادی را می‌پرسیدم. بسیار خوشحالم که در کنار عزیزان مجربی مانند خانم‌ها گودرزی و فضل‌اللهی و آقای حکیمی و سایر هنرمندان حضور داشتم. «دوردست‌ها» تجربه خیلی خوبی برای من بود.

وی گفت: امیدوارم در ساخت مجموعه‌ها جایی را به تحلیل تماشاگران اختصاص دهیم، به شکلی که مخاطب نتواند نتیجه داستان را حدس بزند. به علاوه هر یک از شخصیت‌ها لایه‌های مختلفی را به نمایش بگذارند تا جذابیت کارها چندین برابر شود.

بازیگر مجموعه «یوسف پیامبر» افزود: امیدوارم سریال‌ها و فیلمنامه‌ها از شتابزدگی به دور باشند و با برنامه‌ریزی و پژوهش هرچه بیشتر همراه شوند. چرا که کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند، با برنامه‌ریزی‌های دقیق به کار خود متعهد خواهند بود و در نتیجه مخاطب نیز پیگیر کارهای آنان خواهد بود.

سرابندی در ادامه بیان کرد: من سعی می‌کنم متعهد به کارهایی باشم که در آن‌ها بازی می‌کنم. این روحیه را در سایر عوامل «دوردست‌ها» نیز به وضوح مشاهده کردم. خوشحالم در مجموعه‌ای کار کردم که فضایی آرام برای همه اعضاء فراهم بود. علی‌الخصوص کارگردان، جواد ارشاد که با تجربه بالای خود، آرامش را منتقل می‌کردند. خانم توکلی هم با مدیریت درست فضایی دوستانه را به وجود آورده بود.

وی اذعان کرد: «دوردست‌ها» دارای گروه همدل و حرفه‌ای بود که باعث شدند تا این مجموعه به سرانجام برسد. اگر حتی یکی از اعضاء کار خود را به درستی انجام نمی‌داد، به طور قطع کار به نتیجه دلخواه نمی‌رسید. «دوردست‌ها» تجربه بسیار عالی بود که روحیه فراوانی به من داد.

سرابندی در پایان عنوان کرد: هم اکنون سر کاری نیستم. مایلم در هر کار با نقش و چالشی جدید روبرو شوم و از آدم‌های جدید اطرافم، چه کوچکتر و چه بزرگتر یاد بگیرم. هر کاری شبیه کار دیگر نیست. من تلاش می‌کنم تکرار نشوم. این هدف من است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
gheytan doozi2009 خانم فرشته سرابندی کار روی لباس