سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعطای نوبل صلح به گروه «گفت وگوی ملی» تونس+تصویر


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : گروه چهار نفری «گفت و گوی ملی» تونس روز پنجشنبه در مراسمی رسمی در اسلو پایتخت نروژ ، ضمن دریافت جایزه صلح نوبل ، مبارزه با تروریسم و کمک به فلسطینی ها در کسب حق تعیین سرنوشت را به عنوان اولویت های جهانی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلو ، مراسم اعطای جایزه صلح نوبل امسال در پی حملات اخیر پاریس تحت تدابیر بی سابقه امنیتی برگزار شد.

«حسین عباسی»دبیرکل اتحادیه کارگری تونس و یکی از اعضای گروه چهارنفری گفت و گوی ملی تونس پس از دریافت جایزه صلح نوبل گفت: امروز ما نیازمند اولویت دادن به نبرد با تروریسم و همکاری تمام ملت ها برای خشک کردن منابع تروریسم هستیم.

وی افزود: نیازمند این هستیم که تمام کانون های بحران در جهان از از بین ببریم و بطور خاص باید مساله فلسطین را حل و فصل کرده و به مردم فلسطین حق تعیین سرنوشت را اعطا کنیم.

جایزه صلح نوبل سال 2015 به دلیل نقش گروه چهارنفری گفت و گوی ملی تونس به دلیل نقش این گروه در انتقال مسالمت آمیز قدرت در تونس در منطقه ای پر آشوب از جهان ، اعطاء شد.


ویدیو مرتبط :
چرا تونس برنده جایزه صلح نوبل شد