سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمقاله سیاست روز/ میدان دادن به تفکر انقلابی


سرمقاله سیاست روز/ میدان دادن به تفکر انقلابی سیاست روز/ « میدان دادن به تفکر انقلابی » عنوان سرمقاله روزنامه سیاست روز به قلم سیاوش کاویانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

برای حفظ و نگهداری انقلابی که تاکنون باعث شده، رژیم‌هایی همچون آمریکا را به زانو درآورد، نباید قوام و دوام ایجاد کرد؟! قوام و دوام یک انقلاب با ویژگی‌های الهی و مردمی چه می‌تواند باشد؟ اکنون که از عمر انقلاب اسلامی ۳۷ سال گذشته است، آرمان‌های انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی چه جایگاهی یافته است؟
دسیسه‌های دشمنان خارجی و داخلی در طول انقلاب اسلامی با چه ابزارهایی دفع شده است؟
پرسش‌های زیادی درباره انقلاب در ذهن بسیاری از جوانان وجود دار که باید به آنها پاسخ داده شود. پاسخی که برگرفته از آرمان‌ها و تفکر انقلابی باشد.
اکنون در روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم. انقلابی که با پیروزی خود توانست تأثیرات شگرفی بر تحولات زمان خود بگذارد و اکنون در مرحله‌ای قرار دارد که می‌تواند، با گفتمان انقلاب خود، تحولی بزرگتر را رقم بزند.
انقلاب اسلامی در این سال‌های گذشته، فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است که هر یک از آنها می‌توانست، کشوری را به ورطه نابودی بکشاند، مهمترین چیزی که توانسته تاکنون انقلاب را استوار نگهدارد، مردم و رهبری نظام اسلامی در قالب ولایت فقیه بوده است. غفلت از مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی، باعث می‌شود، گفتمان انقلاب در داخل وخارج ضربه ببیند.
دشمنانی که در خارج، سیاست خصمانه خود را علیه نظام اسلامی نشان می‌دهند، شاید مقابله با آنها بسیار آسان‌تر از دشمنانی باشد که در داخل دست به خیانت می‌زنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این نکته بسیار تأکید دارند و انقلابی‌گری و آرمان‌خواهی انقلابی را یکی از مهمترین ویژگی‌های ایران اسلامی می‌دانند که توانسته است اهداف دشمن را خنثی کند. ایشان برای زنده نگه‌داشتن تفکر انقلابی بارها این موضوع را مطرح کرده‌اند. اهمیت طرح آن به این خاطر است که با کمرنگ شدن تفکر انقلابی، دشمنان راحت‌تر می‌توانند خود را وارد انقلاب کنند و با نفوذ خود، دسیسه‌ها و توطئه‌های براندازی انقلاب اسلامی را پیاده سازند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار شرکت‌کنندگان در نهمین همایش ملی نخبگان فردا، در همین زمینه فرموده‌اند؛ «بحمد‌لله اهداف انقلابی و شعارهای انقلابی زنده است. دشمن نتوانسته است شعارهای انقلابی را کم‌رنگ کند... حرکت انقلابی حرکت زنده‌ای است و این از استثناهای تاریخ است. هیچ انقلابی را در دنیا، ما سراغ نداریم که در طول ۴۰ -۳۵ سال با این همه مخالفت، با این همه دشمنی، آن خط مستقیم و صراط مستقیم خودش را توانسته باشد ادامه دهد؛ وجود ندارد.»
برای این که تفکر انقلابی تقویت شود و آرمان‌های انقلاب اسلامی هم با قوت خود ادامه یابد، بازگویی و بازخوانی آنها پس از۳۸ سال از انقلاب، که یک نسل تازه به وجود آمده، به شدت احساس می‌شود.
در این میان برخی‌ها هستند که این آرمان‌ها و گفتمان انقلابی را وارونه جلوه می‌دهند و سعی دارند تا خود را در این میان محق بدانند. در صورتی که براساس نظریات حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی ایران را مردم به پیروزی رساندند و همین مردم ولی‌نعمت هستند.
سخنرانی‌ها، دیدارها و گفت‌وگوهای حضرت امام(ره) اکنون باید بارها و بارها از رسانه‌های گوناگون کشور منتشر شود، تا ضمن یادآوری به آنهایی که در زمان حیات پربرکت ایشان حضور داشتند، تلنگری به آنها بزند و به نسل تازه هم انتقال یابد تا راه را کم نکند و در مسیر قرار داشته باشد.
اندک جریاناتی در کشور وجود دارد که با فضاسازی علیه نیروهای مؤمن انقلابی و حزب‌اللهی سعی دارد جریانی را به پا کند تا جای خود را بیشتر باز کند. این جریان داخلی که البته بیشتر برنامه‌های خود را از خارج دریافت می‌کند، با به حاشیه راندن نیروهای مؤمن انقلابی که در زمان نیاز، پای انقلاب ایستاده‌اند و جان هم می‌دهند، به تضعیف تفکر انقلابی پرداخته است. تحریف آرمان‌ها و محق جلوه دادن خود در این دسیسه، اکنون به عنوان ابزار و دستاویزی است تا شاید بتواند حضور و نفوذ خود را افزون کند. اجازه ظهور و بروز به افرادی که علیه تفکر انقلابی اقدام می‌کنند، در گوشه و کنار احساس می‌شود. برای مقابله با این جریان باید هر چه بیشتر به جریان انقلابی مؤمن در همه زمینه‌ها از جمله فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میدان داد تا جریان تفکر غیر انقلابی توان عرض‌اندام نداشته باشد. بستن دست و پای تفکر انقلابی و آرمان‌های انقلاب به خاطر این که شاید به برخی یا کشوری بربخورد، ظلم به انقلاب، نظام اسلامی و مردم است.
تفکر انقلابی، اندیشه‌ای دلسوز و راهگشا برای بسیاری از مشکلاتی است که بر سر راه انقلاب گذاشته شده به همین خاطر تا دیر نشده باید توصیه موکد رهبر معظم انقلاب را که فرموده‌اند، باید مقابل جریان غیرانقلابی داخل نظام ایستاد، اجرا کرد.

منبع: سیاست روز


ویدیو مرتبط :
سیاست ما ، سیاست ما عین دیانت ماست ، سیاست روز ، سیاست ما ، دنیای سیاست