سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ترجمه «نمادها و نشانه‌ها» به نمایشگاه کتاب می‌رسد


ترجمه «نمادها و نشانه‌ها» به نمایشگاه کتاب می‌رسدمهر/ کیارنگ علایی، عکاس، فیلمساز و مترجم حوزه هنر درباره تازه‌ترین کتاب خود گفت: ترجمه با تلخیص کتاب «نمادها و نشانه ها» نوشته ت. ا. کنر، نویسنده و محقق انگلیسی، جدیدترین کتاب من است که به صورت مصور از سوی انتشارات زبان تصویر (کتاب پرگار) در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مخاطبان ارائه می‌شود.
وی افزود: این کتاب در ۶ بخش مستقل به کارکرد نمادها در هنر، معماری، محیط، قدرت، آیین و رنگ می‌پردازد و نگاهی تحلیلی به هنر کلاسیک، هنر قرون وسطا، باروک، رمانتیک، دوره رنسانس، مکان‌های مقدس، نمادهای رمزگونه در آیین بودا، مسیحیت، نمادهای به کار رفته در محیط شهری و فضاهای نمادین دارد.

این مترجم در توضیح بیشتر کتابش بیان کرد: در بخش هنر این کتاب، نشانه‌های نهفته در آثار پیکاسو، جوتو دی بوندونه، میکل آنژ، جیان لورنزو برنینی، پیتر پل روبنس، یوهانس ورمیر، دوناتلو، جیوانی پیرانزی، داوینچی، ویکتور دنی و... مورد اشاره و تامل قرار گرفته‌اند.
علایی در پایان درباره محتوای بخش معماری کتاب نیز اشاره کرد: در بخش معماری به کارکردهای نماد در قدرت‌بخشی به ساختمان‌ها و بناها اشاره شده و نمادهای به کار رفته در تپه گلستنبری، یادمان استون هنج، موزه لوور، کلیسای سنت پیر، معبد انگکوروات و مسجد امام اصفهان پرداخته شده است.

«نمادها و نشانه‌ها» نوشته ت.ا.کنر و ترجمه کیارنگ علایی با شمارگان هزار نسخه در ۱۶۰ صفحه رقعی و بهای ۱۵ هزار تومان از سوی انتشارات زبان تصویر (کتاب پرگار) در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. طراح گرافیک این کتاب سعید مزینانی است.

کیارنگ علایی، عکاس، نویسنده، مترجم و فیلمساز است. کتاب‌های «کاغذ و آینه؛ تاریخچه فشرده عکاسی» نوشته ویلفرید باتس و «سوی آبی بادها: تاملی بر عکس‌های رینکو کاوائوچی» از پیش از این با ترجمه علایی در ایران به چاپ رسیده است.
از جمله مجموعه عکس‌های منتشر شده علایی در قالب کتاب نیز می‌توان به «پرده دوم اتفاق»، «یک شرجی آرام»، «حتی وقتی نمی‌دانیم» و «جایی دورتر» اشاره کرد.

از میان آثار بلند سینمایی این عکاس و فیلمساز نیز می‌توان به فیلم ۳۵ میلیمتری «سرزمین جان» ‌اکران شده در هفدهمین جشنواره فیلم فجر، انیمیشن «YOU» و فیلم‌های ویدیویی «روشن‌تر از خاموشی»، «اندوه در آینه» و «آن دورها من را متولد کن» اشاره کرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
DIY نشانه کتاب به شکل بستنی که در گوشه کتاب قرار میگیره