ترور یک رهبر تبعید شده فلسطینی توسط موساد در بلغارستان


یک مبارز تعبید شده فلسطینی به نام "عمر نایف" از اهالی شهر جنین در شمال کرانه باختری، امروز (جمعه) توسط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" در داخل سفارت فلسطین در بلغارستان ترور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خانواده این مبارز تبعیدی فلسطینی که تحت تعقیب سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی قرار داشت، اعلام کرد که وی به شکل نامشخصی در داخل مقر سفارت فلسطین در بلغارستان که پس از درخواست رژیم صهیونیستی از وی برای تسلیم شدن، از دو ماه قبل به آنجا پناهنده شده بود، به قتل رسیده است و شواهد و قراین موجود حاکی از ترور وی توسط سازمان جاسوسی موساد است.

این رهبر جبهه خلق که اهل شهرک یامون در غرب شهر جنین بود، چند ماه قبل توسط سازمان اطلاعات رژیم اشغالگر قدس تحت تعقیب قرار گرفت و این سازمان از مراجع بلغاری خواسته بود که وی را تحویل آن دهند و از همین رو، عمر نایف زاید مجبور شد به سفارت فلسطین پناهنده شود.

رژیم صهیونیستی زاید را به بهانه مشارکت در عملیات مقاومتی که 28 سال پیش در شهر قدس به وقوع پیوسته و منجر به هلاکت یک شهرک نشین صهیونیست شده بود، تحت تعقیب قرار داده بود. وی توانسته بود پس از محکوم شدن به حبس ابد، از زندانهای صهیونیستی فرار کند و سپس راهی خارج از فلسطین شود.

خانواده این مبارز فلسطینی اعلام کرد که صبح امروز جمعه خبر شهادت وی در شرایط نامشخص را از طریق سفارت فلسطین در بلغارستان دریافت کرده است و این اقدام را ترور می‌داند.

این خانواده فلسطینی اعلام کرد که هیچ اطلاعی از جزئیات این حادثه ندارد، اما عمر قبلا هم چندین بار تهدید شده بود و پس از اینکه مراجع بلغاری قصد بازداشت و تحویل وی به رژیم صهیونیستی را داشتند، به سفارت فلسطین در بلغارستان پناهنده شده بود.

عمر نایف زاید در سال 1986 به بهانه مشارکت در قتل یک شهرک نشین صهیونیست در قالب یک تیم عملیاتی جبهه خلق بازداشت شده بود، اما سال 1990 توانست از زندانهای صهیونیستی فرار کند و روانه خارج شود. وی در بلغارستان زندگی می‌کرد و پس از ازدواج صاحب 3 فرزند شده بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ترور نافرجام رهبر ترک های بلغارستان هنگام سخنرانی