علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



حکم جالب قاضی گمیشان برای متخلف محیط زیستی/ آموزش محیط بانی


به گزارش روز یکشنبه ایرنا در پرونده تخلف این شخص، دادستان گمیشان به جای صدور حکم زندان و جریمه مالی، حکمی محیط زیستی صادر کرد.
متخلف این پرونده به مباشرت در عرضه و فروش 32 قطعه پرنده کوکر و قمری اقدام کرده بود و براساس کیفر خواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب گمیشان و اقرار متهم در تمامی مراحل دادرسی اتهام محرز و مسلم شده بود.
در این پرونده که قنبرزاده افروزی دادستان گمیشان قاضی آن بود ،با استناد به مصوبه بهای پروانه شکار و صید و بهای جانوران وحشی به جای صدور حکم زندان، برای آشنایی بیشتر با چگونگی حفاظت محیط زیست و آگاهی دادن به این متخلف در جهت مخرب بودن اقدامات انجام شده، وی را مکلف کرد که به مدت یکسال هفته ای یک روز برای آموزش محیط بانی و نیز شناخت آثار مخرب شکارغیرمجاز در اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن حاضر شده و پس از یادگیری این موارد نسبت به آموزش آن به دیگران در محل اقامت خود اقدام نماید.
در ادامه این حکم آمده است که این رای دادگاه با هماهنگی و نظارت کامل مامورین اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن صادر و انجام می شود.
دادستان گمیشان همچنین اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن را موظف کرد هر دو ماه گزارش اقدامات انجام شده را به دادگاه ارائه کند.
گمیشان با افزون بر 60 هزار نفر در شمال غرب استان گلستان واقع است، منابع آبی ، آبگیرها و تالاب بین المللی این شهرستان مامن بسیاری از پرندگان بومی و مهاجر بویژه در این فصل از سال است.
ق/1648

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گروه محیط زیستی دشتبان