دانشگاه شاهرود ربات پرنده و زیردریایی می سازد


به گزارش مشرق، «حسین قلی زاده نرم» روز شنبه به ایرنا گفت: پژوهشکده دانشجویی دانشگاه شاهرود در سال تحصیلی جاری 50 طرح پژوهشی دانشجویی را تایید کرد که 41 مورد در حال انجام و 9 طرح دیگر به پایان رسیده است.

قلی زاده نرم افزود: امسال سه طرح پژوهشی مسابقه های دانشجویی به تصویب رسیده است که شامل طراحی ربات پرنده چهارموتوره با قابلیت های ویژه، ساخت زیردریایی هدایت پذیر از راه دور، تولید تک سل پیل سوختی هیدروژنی تشکیل شده از GDL و بومی سازی صفحه دوقطبی فلزی است.

به گفته او، پژوهشکده دانشجویی دانشگاه شاهرود در سال 1387 به منظور تمرکز، تقویت، ساماندهی و ارتقای فعالیت های علمی، پژوهشی و فناوری دانشجویان و سرعت بخشیدن به فعالیت های پژوهشی، تحقق جهاد علمی و نهضت نرم افزاری در کشور راه اندازی شد.

این پژوهشکده از طرح های پژوهشی دانشجویی و همچنین طرح های پژوهشی مسابقه های دانشجویی حمایت می کند.

طرح های پژوهشی به وسیله دانشجویان زیر نظر استاد راهنما و مشاور اجرا می شود.«محمود رحیمی» مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شاهرود، از امضای تفاهمنامه همکاری دو ساله پژوهشکده «ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز» و این دانشگاه خبر داد.

رحیمی گفت: این تفاهمنامه با هدف بکارگیری تجربه های دو طرف برای اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک، ارتقای دانش علمی و تجربی و افزایش تعامل های آزمایشگاهی و پژوهشی و خدمت های علمی- پژوهشی امضا شد.

وی تصریح کرد: بررسی و شناسایی نیازها و اولویت های پژوهشی، طرح های پژوهشی بنیادی، کاربردی و توسعه ای و انتقال، جذب، بومی سازی و تجاری سازی فناوری های نوظهور در زمینه نفت و گاز در کشور از موضوع های این تفاهمنامه است.

دانشگاه شاهرود نزدیک به 12 هزار دانشجو در 120 رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری دارد و بیشترین شمار دانشجویان فنی مهندسی در استان سمنان در این دانشگاه به تحصیل مشغولند.


ویدیو مرتبط :
ربات پرنده / تصویربرداری از سطح دانشگاه