جهان به دیپلماسی فعال انرژی ایران اذعان دارد


در این یادداشت به قلم غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: ایران با فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود به دنیا ثابت کرد که دیپلماسی فعال انرژی ایران در تمامی بخش های انرژی اعم از فسیلی و اتمی و ... دیپلماسی راهبردی به شمار می آید.
حضور روسای جمهور کشورهای متعدد در ایران، نشانگر اعتماد این کشورها به موقعیت باثبات کشورمان در منطقه و جهان است. خواست روسیه برای تقویت ارتباط با ایران، خود مهر تاییدی بر این واقعیت است. ایران که همراه با روسیه، صاحب بیشترین ذخایر گاز جهان هستند و این روزها به عنوان دو بازیگر مهم در صحنه سیاسی خاورمیانه هم شناخته می شوند، این امکان را دارا هستند تا از این فرصت در روابط بین الملل، سیاسی و اقتصادی خود در تعامل با جهان بهره گیری نمایند.
دیدار «ولادیمیرپوتین» رییس جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب با هدف بررسی فرصت های جدید همکاری های ایران و روسیه، بدین معناست که روابط مسکو و تهران به خصوص بعد از توافق با 1+5 پایداری قابل قبولی در عرصه فعالیت دوسویه در حوزه های صنعتی، نفت و گاز، دریای خزر و ... خواهد داشت و باب عصر تازه ای از روابط سازنده میان دوکشور را باز می کند، زیرا نوع حضور پوتین در ایران نشان داد که رئیس جمهور روسیه صرفا برای پرداختن به مباحث اوپک گازی به تهران سفر نکرده است و خواستار تقویت روابط کشورش با ایران است، چه اینکه پوتین می داند نقش ایران در خاورمیانه تا چه اندازه جدی و مهم است و بدون ایران نمی توان در مقابل برنامه ها و ترفندهای آمریکا ایستادگی کرد.
مجموعه عوامل مذکور، مبین این مهم هستند که فاز جدید دیپلماسی انرژی کشور با برگزاری اجلاس اوپک گازی در تهران آغاز شده است و باید از این رخداد که برای نخستین بار از زمان تشکیل مجمع کشورهای صادرکننده گاز سه اجلاس سران، فوق العاده و عادی وزیران با حضور سران 9 کشور در تهران برگزار شد در جهت شکوفایی اقتصادی کشور و توسعه همه جانبه و حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد ایران اسلامی بهره برد.
منبع: سایت خبری امید هسته ای
اول ** 1574

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برگ فناورانه دیپلماسی انرژی ایران