فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



همایون اسعدیان:نباید صحنه های احساسی را حتی با بازیگر حرفه ای تمرین كرد


به گزارش ایرنا، همایون اسعدیان روز جمعه در كارگاه كارگردان و كنترل بازیگر اظهار داشت: معتقدم كارگردانی از انتخاب فیلمنامه شروع می شود و با انتخاب عوامل مناسب از بازیگر و طراح صحنه و صدابردار گرفته تا بقیه موارد ادامه پیدا می كند.
وی با با بیان اینكه در اغلب موارد آنچه كه نوشته اید در واقعیت امكان پیدا نمی كند، افزود: این موضوع شامل انتخاب بازیگر هم می شود؛ گاهی برخی كارگردان ها بر اساس بازیگر خاصی فیلمنامه ای را می نویسند اما به دلایل مختلف نمی توانند از آن بازیگر در زمانی كه می خواهند استفاده كنند و مجبور می شوند بازیگر دیگری را انتخاب كنند كه به هیچ وجه به نقشی كه داشته اند نمی خورد.
كارگردان طلا و مس با عنوان اینكه ابتدا باید ویژگی های روانی بازیگر را شناخت و سپس نقشی به وی داد، گفت: زمانی شما بازیگر حرفه ای در اختیار دارید كه آموزش دیده و كادرها و لنزها را می‌شناسد؛ هرچند كه بازیگران ما اكثرا لنزها را نمی شناسند، اما زمانی هم بازیگر غیر حرفه ای دارید كه كار كردن با او كاملا روش و حتی دكوپاژ دیگری را لازم دارد.
وی در ادامه با بیان اینكه خیلی وقت ها بهترین برداشت، همان برداشت اول است و بعدی‌ها اكثرا مكانیكی می شوند؛ گفت: برخی از كارگردانان مثل اصغر فرهادی قبل از شروع كار متن خوانی می‌كنند.
اسعدیان با بیان این مطلب كه حفظ تداوم بازی بازیگر، بزرگترین مسئولیت كارگردان است، یادآور شد: شما به عنوان كارگردان باید این اجازه را به بازیگر بدهید تا به نقش؛ مواردی را اضافه كرده و از خلاقیتش استفاده كند؛ چرا كه اگر غیر از این باشد فقط فیزیك آن ها را به كار گرفته اید و ایده و خلاقیتشان را در اختیار ندارید.
وی بدترین بازیگر را كسی دانست كه هیچ ایده ای برای اضافه كردن به نقش ندارد و بدترین كارگردان است كسی كه اجازه خلاقیت و ایده پردازی را به عوامل فیلمش ندهد.
سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه در پردیس چارسو برگزار می‌شود.
فراهنگ**9187**

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
متن خوانی همایون اسعدیان