سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تولید 220 کیلوگرم زعفران در ابرکوه


مهدی غیب الهی روز دوشنبه درگفت و گو باخبرنگار ایرنا سطح زیر کشت این محصول در شهرستان را 25 هکتار اعلام و اظهار داشت: متوسط عملکر زعفران درهر هکتار پنج تا شش کیلوگرم است که کشاورزان این شهرستان توانسته اند 1.5 برابر بیشتر برداشت کنند.
وی تصریح کرد: تغذیه مناسب ، آب دهی به موقع وعاری بودن اراضی از آفات و بیماریهای این محصول علت افزایش تولید است.
این مسوول ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت زعفران ابرکوه مربوط به دهستان فراغه از توابع بخش مرکزی ابرکوه و همچنین بخش بهمن است و بیش از 150نفر از کشاورزان به کشت زعفران فعالیت دارند.
وی از مرغوبیت و کیفیت زعفران ابرکوه در حد زعفران شهرستانهای تربت حیدریه و قائن خبرداد وگفت: علت این کیفیت شرایط آب و هوائی و مصرف کود حیوانی و کود ریز مغذی می باشد.
کاهش چربی کلسترول ، تنظیم فشار خون ، افزایش نشاط و شادابی از جمله مزایای استفاده از زعفران است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد:سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی این شهرستان 17 هزار هکتار است و بیش از شش هزارخانوار این شهرستان درزمینه تولید محصولات کشاورزی فعالیت دارند.
شهرستان ابرکوه با دوبخش و 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب یزد واقع است.
7539/ 6197

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مرتضی خسروی . ایتم حمل نقشه 220 کیلوگرم