لاریجانی: مرز شلمچه برای زائران مسیر بسیار راحت‌تری است


رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم و غرفه‌های خدمات رسانی مردمی در مرز شلمچه بسیار متنوع است و به همین دلیل، مرز شلمچه برای زائران مسیر بسیار راحت‌تری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از مرز مهران و همچنین و هم از مرز شلمچه بازدید داشتم و حضور مردم مجموعا نشانگر این بود که مردم شریف ایران با چه تعلق خاطر معنوی در این حرکت دینی بسیار ارزشمند حضور یافته‌اند.

وی افزود: صحنه‌ها، صحنه‌هایی بسیار تاثیرگذار است و عشق مردم به راه و سلوک امام حسین (ع) نشان می‌دهد و موضوعی نیست که صرفا از روی ادای تکلیف باشد بلکه شور و حس قلبی و عشق به راه امام حسین(ع) را در مملکت حس می‌کنیم. از این جهت باید خدا را شکر کرد که ملت ما این گونه به راه امام حسین(ع) معرفت و تعلق خاطر دارند.

لاریجانی گفت: در بعضی صحنه‌ها هم مردم در این راه سختی کشیده‌اند و بعضا در مرز مهران مجبور شدند معطلی داشته باشند. البته امروز خیلی روان‌تر و راحت‌تر بود اما مردم به هر حال با تحمل زیاد و روی باز این راه را طی می کردند.

وی ادامه داد: در مرز شلمچه، شرایط بسیار آماده‌تر و بهتر بود از جهت این که ترافیک جمعیت کمتر بود و هم امکانات خوبی از سوی استانداری خوزستان و منطقه آزاد اروند فراهم شده است. حضور مردم و غرفه‌های خدمات رسانی مردمی در مرز شلمچه بسیار متنوع است و به همین دلیل، مرز شلمچه برای زائران مسیر بسیار راحت‌تری است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در رادیو و تلویزیون هم دیده‌ام که بارها توصیه شده که از مردم در سفر اربعین مسیر شلمچه استفاده کنند و من هم حق می دهم زیرا اینجا امکانات بیشتر فراهم است و اگر زائران در برگشت از این مرز به کشور بازگردند، برای آنها راحت‌تر خواهد بود. با روحیه علاقه‌مندی در مسئولان اجرایی خوزستان و مخصوصا نمایندگان مجلس که حضور فعالی داشته اند و با وجود همدلی بین مسئولان اجرایی و نظامی و انتظامی خوزستان که همگی سراپا تلاشند تا خدمات به خوبی ارائه شود، امیدواریم امسال با راحتی زائران را اعزام کنیم و در بازگشت، به سلامتی بازگردند.

وی گفت: این تجربه بسیار خوبی است و امیدواریم نتیجه این کار که یک کار عبادی دسته جمعی است، برای کسانی که زحمت کشیده‌اند یک پشتیبانی خیلی خوب باشد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خدمات خوب ایران در مرز شلمچه جهت سهولت زائران اربعین؟؟؟