سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



گاوخونی خشک شود اصفهان خال®


سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نسبت به پیامدهای خشک شدن تالاب گاوخونی در اصفهان هشدار داد و گفت که اگر این تالاب احیا نشود شهر اصفهان متاثر از گرد و خاک ناشی از خشک شدن تالاب، غیرقابل زیست می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معصومه ابتكار، خشك شدن تالاب‌های كشور را ناشی از برنامه‌ریزی‌های فراتر از ظرفیت زیستی كشور عنوان كرد و گفت كه اقتصادی می‌تواند درون‌زا باشد كه مبتنی بر ظرفیت زیستی برنامه‌ریزی كند، اما اگر برنامه‌ریزی‌ها فراتر از ظرفیت زیستی باشد نتیجه‌اش خشك شدن تالاب‌ها می‌شود كه هم‌اكنون به معضل بزرگ محیط‌زیست تبدیل شده است.

وی از تالاب جازموریان به‌عنوان كانون مصیبت نام برد و تصریح كرد: گردوغبار تولید شده از این تالاب خشك شده باعث شده تا مردم منطقه نتوانند كشاورزی و زندگی كنند. به گفته ابتكار، اگر برای دریاچه ارومیه هم چاره‌ای نشده بود امروز این دریاچه به كانون گردوغبار تبدیل می‌شد.

كاهش 50درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست كشور، كه در كارگروه بررسی پیشرفت برنامه عمل محیط‌زیست لرستان سخن می‌گفت در بخشی از گفته‌های خود از كاهش ۵۰ درصدی مساحت حریق در جنگل‌ها خبر داد و افزود: سال گذشته و با تدوین برنامه جامع اطفای حریق مناطق جنگلی، برنامه‌ریزی‌های خوبی در رابطه با كنترل حریق جنگل‌ها صورت گرفت و با وجود اینكه تعداد وقوع حریق در جنگل‌ها ۳۰درصد افزایش داشت اما مساحت جنگل‌های دچار حریق نسبت به سال۹۳ كاهش ۵۰درصدی داشت.

ابتكار به انعقاد تفاهمنامه با وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای اطفای حریق اشاره كرد و افزود: براساس این تفاهمنامه كه قبلا منعقد شد، بالگرد اطفای حریق به ۶ استان كشور اختصاص یافت كه لرستان یكی از این استان‌هاست.

وی درباره جنگل‌های بلوط هم گفت: گزارشی در رابطه با اهمیت درختان بلوط و خطرات تهدید‌كننده آن به شورای عالی محیط‌زیست و گزارش دیگری هم به جلسه هیأت دولت ارائه داده‌ایم. ضمن آنكه رئیس‌جمهور دستور ویژه برای حفاظت از جنگل‌های بلوط داده‌اند و خیلی پیگیر موضوع هستند.

بنا به اعلام مسئولان سازمان جنگل‌ها، پدیده خشكیدگی بلوط‌ها كه برای نخستین بار در سال87 در بخشی از جنگل‌های ایلام مشاهده و گزارش شد تا امروز دامنگیر بیش از یك‌میلیون و 131هزار هكتار از رویشگاه‌های زاگرسی شده و درواقع بیش از یك ششم كل عرصه‌های 6 میلیون هكتاری رویشگاه‌های زاگرسی را در استان‌های ایلام، لرستان، كرمانشاه، كهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان را در معرض نابودی كامل قرار داده است.


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟