سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه ایلام: پیاده روی اربعین نماد اقتدار جهان اسلام است


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: این همایش بزرگ شیعی به پیشنهاد مقام معظم رهبری برای قدرت نمایی در مقابله نظام سلطه و استکبار جهانی برگزار می شود.
به گفته لطفی، حضور میلیون ها زائر در اربعین نماد قدرت جهان اسلام در مقابل مولود نامشروع استکبار و غده سرطانی تکفیری هاست که در عراق و سوریه برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی تشکیل شده اند.
وی افزود: مردم استان ایلام این توفیق را دارند که میزبان قدمگاه هزاران زائر اربعین حسینی از سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر باشند.
لطفی با بیان اینکه مردم این استان در پذیرایی از زائران اربعین حماسه آفریدند، افزود: مردم این استان در خانه های خود از زائران پذیرایی می کنند و زبان از قدردانی این همه ایثار مردم بزرگوار قاصر است.
امام جمعه ایلام به گفت و گوی تلفنی اش با ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی در این تماس تلفنی از پذیرایی و میزبانی مردم ایلام از زائران اربعین حسینی تشکر کردند.
وی افزود: رئیس جمهوری در خصوص تکمیل زیرساخت های استان قول های مساعدی داده اند ضمن اینکه با تلاش دولت و اقدامات انجام شده در بخش زیرساخت های ارتباطی و جاده ایی امسال نسبت به سال گذشته وضعیت تردد زائران از مسیرهای این استان و پایانه مرزی مهران بهتر از سال قبل است.
وی با بیان اینکه با تلاش مسئولان و فراهم کردن بستر برای تردد زائران اینک ورود و خروج زائران اربعین بدون مشکلی از طرف ایران انجام می شود، تاکید کرد: اگر هم مشکلی وجود دارد مربوط به طرف عراقی است.
لطفی ادامه داد: تمامی نهادها و ارگان ها پای کار هستند اما نقش اصلی را مردم بر عهده دارند که با همت خود زمینه پذیرایی شایسته از زائران را در شهرهای مختلف استان بویژه مهران فراهم کرده اند.
وی یادآور شد: مرز مهران نزدیکترین مرز کشور به عتبات عالیات است و حتما در زمان بازگشت زائران با ازدحام جمعیت بیشتری در این مرز مواجه خواهیم شد بنابراین از مردم ایلام درخواست داریم همانند سال گذشته در پذیرایی از زائران تا بازگشت آخرین زائر پای کار باشند تا حماسه دیگری خلق کنند.
امام جمعه ایلام گفت: در اربعین حسینی ملت ایران و عراق تمام خطرات را به جان می خرند و یک همایش بزرگ و حماسی در کربلای معلی بر پا می کنند که موجب هراس دوشنان اسلام است.
وی به دیدار تاریخی رئیس جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این دیدار پیام های مهمی برای منطقه و جهان دارد و اقدامی که آقای پوتین به محض ورود به ایران و بدور از عرف تشریفات مقامات رسمی در دیدار با رهبر فرزانه انقلاب داشتند معنا و مفهوم خاصی دارد.
وی اظهار کرد: معنا و مفهوم اهدای نفیس ترین نسخه قدیمی کلام الله مجید به مقام معظم رهبری این است که ایشان رهبری دینی و سیاسی جهان اسلام است.
لطفی پیروزی ائتلاف جدید ضد داعش با محوریت ایران روسیه و همکاری دولت های سوریه و عراق و آن هم در کوتاهترین زمان و ناکام بودن ائتلاف دروغین آمریکا و کشورهای اروپایی، ارتجاع عرب و ترکیه پس از دو سال علیه گروهک تکفیری داعش در سوریه و عراق را از پیام های این دیدار مهم و تاریخی دانست.
خطیب جمعه ایلام سپس به هفتم آذر روز نیروی دریایی و تبریک این روز به دریادلان این نیرو اشاره کرد و یادآور شد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب های نیلگون خلیج فارس و مرزهای آبی کشور در عرصه دفاع از کشور اسلامی نگینی درخشنده و برای ملت مایه مباهات و افتخار آمیز است.
وی با بیان اینکه ضربات کوبنده نیروی دریایی در آغاز جنگ تحمیلی بر نیروی دریایی ارتش عراق و فلج کردن آنها بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از کارآموزترین و قدرتمندترین نیروهای دریایی منطقه و جهان است.
6032/9002

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیروزی اسلام تحت بیرق امام حسین (ع)-پیاده روی اربعین