سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتراض نیجریه به بی‌مسئولیتی سران آل سعود درقبال قربانیان فاجعه منا


اعتراض نیجریه به بی‌مسئولیتی سران آل سعود درقبال قربانیان فاجعه منا

باشگاه خبرنگاران/ نیجریه از بی‌توجهی سران آل سعود در ارائه توضیحی مشخص برای علل وقوع فاجعه منا، به شدت انتقاد کرد.

به نقل از دیلی تراست؛ پنجاه و چهار روز از وقوع فاجعه ازدحام جمعیت و کشته شدن صدها حاجی در منطقه منا می‌گذرد؛ اما هنوز مقامات عربستانی حاضر به ارائه توضیحی منطقی در این باره نشده است. نیجریه در این فاجعه بیش از 300 حاجی را از دست داده است که 274 جان باخته شناسایی شده‌اند و 44 حاجی هنوز مفقود هستند.

دولت نیجریه بارها از عربستان خواست از کارشناسان این کشور نیز برای انجام تحقیقات درباره علل بروز فاجعه منا استفاده کند؛ اما هنوز پاسخی از جانب ریاض دریافت نشده است.

"صالح اکنوا،" مقام ارشد سرویس برنامه ریزی، تحقیقات و مطالعات آماری نیجریه، در این باره گفت: ما در فاجعه منا متحمل تلفات انسانی زیادی شدیم و با توجه به نامعلوم بودن سرنوشت 44 نفر از حجاج نیجریه، حق داریم برای انجام آزمایشات دی ان ای به عربستان رفته و در جریان کامل مراحل تحقیقات قرار بگیریم؛ اما مقامات آل سعود هیچ همکاری در این زمینه به عمل نیاورده است و حتی حاضر به انتشار نتایج تحقیقات کمیته بررسی علل فاجعه منا در عربستان هم نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عربستان حتی هنوز خسارت ناشی از سقوط جرثقیل بر روی حجاج را که پیش از این به پرداخت آن متعهد شده بود، پشت گوش می‌اندازد. در عصر فناوری که در آن قرار داریم، نمی‌توان پذیرفت عربستان از چهره جان باختگان عکس بگیرد و آن را در اینترنت قرار دهد تا بازماندگان با مشاهده عکس‌های دلخراش عزیزان خود را شناسایی کنند.

عربستان هنوز آمار 740 کشته در فاجعه منا را به روز رسانی نکرده است؛ اما آمار اعلام شده از سوی کشورهای قربانی این فاجعه از کشته شدن بیش از 4 هزار حاجی حکایت می‌کند.


ویدیو مرتبط :
کلیپ سایه شوم آل سعود (فاجعه منا و رذالت آل سعود)