سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آخرین توضیخات درباره بودجه 95 از زبان دولتمردان


معاون پارلمانی دولت در مورد زمان تقدیم لایحه بودجه 95 به مجلس گفت: بنابر تاکید رئیس‌جمهور در تلاشیم تا برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه سال آینده را به صورت همزمان و در اسرع وقت تقدیم مجلس کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در حاشیه چهارمین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید مصمم است که پس از عملیاتی شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور گام‌های استوار و شتابانی به سوی توسعه متوازن کشور و اقتصاد کشور بردارد، اظهار کرد: دولت در تلاش است که برای رسیدن به هدف کمی رشد اقتصادی متوسط سالانه هشت درصد و خروج دائم از رکود و ایجاد اشتغال پایدار و سازنده برای نیروی جوان و فعال کشور و همچنین دستیابی به سایر اهداف اقتصادی خود راهی جز میدان دادن به فعالان بخش خصوصی ندارد.

وی با اشاره به تغییر نام ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی براساس تاکید مقام معظم رهبری اظهار کرد: اساس کار این ستاد بر پایه‌هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند استوار است.

وی با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد نخستین اساس کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است، اقدامات انجام گرفته از سوی دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: دولت در زمینه مردمی کردن اقتصاد و تسهیل فضای کسب و کار اقدامات نرم‌افزاری لازم را انجام داده است.

انصاری ادامه داد: دولت با ارائه لوایح و قوانین لازم به مجلس برای رفع و حذف موانع و لغو قوانین دست‌وپاگیر گام‌های بلندی برداشته است و ان‌شاءالله نیز با تقدیم لایحه برنامه ششم توسعه که دقیقا متناظر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و همچنین با ارائه بودجه 95 که دولت در حال تدوین و تصویب نهایی است، در سال آینده شاهد حرکت جهادی ملی، پشتیبانی همه‌جانبه دولت به سمت اقتصاد توسعه‌یافته پایدار و مقاومتی خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت کشورمان در سطح منطقه و جهان اظهار کرد: خوشبختانه امروز در پرتو مقاومت و فداکاری ملت و فرماندهی درست نظام در سطح کلان و نیز اقدامات ارزشمند دولت، کشور در شرایطی قرار گرفته است که در منطقه و جهان به عنوان محور ثبات شناخته می‌شود و نه‌تنها از امنیت ملی برخوردار است بلکه کشورهای همجوار نیز امنیت‌ساز است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: امروز قدرت‌های جهان نیز که روزی ما را تحریم کرده‌اند و کشوری منزوی خواند، اذعان می‌کنند که بدون حضور ایران در منطقه امنیت برقرار نمی‌شود و بدون نقش‌آفرینی ایران مبارزه با تروریسم شعاری توخالی است.

انصاری با تاکید بر مبارزه همه‌جانبه با تروریسم گفت: امیدوارم برخی از کشورهای منطقه به ویژه عربستان برای مبارزه با تروریسم همراهی بیشتری با جامعه جهانی انجام دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد زمان اعطای تسهیلات خرید کالا به متقاضیان اظهار کرد: دولت برای خروج از رکود و تحریک تقاضا اقدامات مقطعی و مسکنی به عنوان کارهای زودبازده مانند اعطای وام خرید خودرو و وام خرید لوازم خانگی انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر حمایت دولت از صنایع مختلف اظهار کرد: امروز هم صنعت خودرو و هم تولیدکنندگان لوازم خانگی با مشکلاتی مواجه هستند و دولت تصمیم گرفت با اعطای تسهیلات وام خرید خودرو و خرید لوازم خانگی ضمن تحریک تقاضا از این صنایع حمایت کنند.

وی در مورد زمان اعطای کارت اعتباری خرید لوازم خانگی اظهار کرد: در حال حاضر اعطای تسهیلات وام خودرو عملیاتی شده است و کارت‌های وام کالا نیز در حال تهیه هستند و انشاءالله طی چند روز آینده عملیاتی می‌شوند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اقدامات مسکنی دولت در مورد مسکن گفت: درخصوص تحریک تقاضای خرید مسکن وزیر راه بسته خوبی تدارک دیده‌اند که ان‌شاءالله اجرایی خواهد شد.

انصاری اظهار کرد: امیدوارم مجموعه این شرکت‌ها رکود حاکم بر واحدهای تولیدی را کاهش دهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری با تاکید بر اینکه سیاست دولت بر این است که تسهیلات تکلیفی و تحمیلی بانک‌ها را قطع کند، خاطرنشان کرد: در گذشته بانک‌ها به عنوان صندوق کارگشایی دولت تلقی می‌شدند و هرگاه دولت نیاز به اعتباری برای پرداخت یارانه و یا غیر یارانه داشت با حکم یا بدون حکم قانون تسهیلاتی بر بانک‌ها تحمیل می‌کرد و موجب وقوع مشکلاتی در این سیستم شد. دولت برای حل این مشکلات تلاش می‌کند تا با قطع تکلیفی و تحمیلی بانک‌ها و همچنین جلوگیری از بنگاه‌هاداری بانک‌ها، توان وامی بانک‌ها را افزایش دهد.

وی همچنین اظهارکرد: با وجود اینکه امسال دولت یازدهم سال مالی سختی را در حال پشت‌سر گذاشتن است اما در عین حال در حال تدبیر نیاز است تا مسیر پیش‌رو در پساتحریم و پسابرجام را هموار کند.

انصاری با اشاره به تمایل شرکت‌های خارجی برای حضور در بازار ایران تاکید کرد: تاکنون هیات‌ها و شرکت‌های معتبر جهانی به صورت جدی حضور پیدا کرده‌اند و راجع به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند و بعضاً هم تفاهم‌نامه‌های آنها نهایی شده‌است.

وی با بیان اینکه تمایل شرکت‌های خارجی برای حضور در ایران بیشتر در حوزه نفت و گاز بوده است، اظهار کرد: سیاست دولت در زمینه همکاری با شرکت‌های خارجی این است که سرمایه‌گذاری‌ها به صورت مشترک و توام با انتقال دانش و فناوری باشد. از دیگر شرایط دیگر دولت که در این زمینه تعیین کرده است، این است که حداقل 30 درصد از تولید داخل، صادر شود و ما با ارتباط ملی با اقتصاد بین‌المللی بازارهای هدف پایداری در خارج از مرزهای کشور داشته باشیم.

انصاری اظهار کرد: مطمئن هستیم که بلافاصله پس از تصویب نهایی برجام و رفع تحریم‌ها بسیاری از قراردادها عملیاتی می‌شود و پروژه‌های عظیمی به ویژه در حوزه‌های نفت و گاز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: با اجرایی شدن فازهای جدید پارس جنوبی در دو سال آینده از 25 فاز این مجموعه نزدیک به یک میلیون بشکه میعانات نفتی و گازی تولید می‌شود که برای صددرصد این میزان برنامه‌های دولت صورت گرفته است و طی این برنامه‌ها قرار است با ایجاد و توسعه واحدهای پالایشگاهی همه یک میلیون میعانات تولیدشده در روز به مواد صنعتی و محصولات پتروشیمی تبدیل شود چراکه سیاست دولت در این زمینه جلوگیری از خام‌فروشی است.

انصاری در پایان در پاسخ به پرسشی در مورد زمان تقدیم لایحه بودجه 95 به مجلس گفت: بنابر تاکید رئیس‌جمهور در تلاشیم تا برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه سال آینده را به صورت همزمان و در اسرع وقت تقدیم مجلس کنیم.

به گزارش ایسنا هم‌چنین محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت نیز در بخشی از نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت:‌ ظرف چند هفته آینده، لوایح برنامه ششم و بودجه 95 به صورت همزمان تقدیم مجلس خواهد شد.

وی با بیان این‌که «لوایح بودجه 95 و برنامه ششم برای تصویب هیأت وزیران از سوی سازمان مدیریت به دولت ارسال شده است»، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم که بودجه امسال از نظر شکلی و عملیاتی متفاوت از گذشته باشد. بنابراین احکام و تبصره‌های تکراری را جداگانه به مجلس ارائه کردیم تا رسیدگی به بودجه خیلی سریعتر انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه در اولین جلسه دولت 28 بند از 17 بند تصویب شده است، افزود: پیش بینی می‌شود خیلی زود این کار انجام شود. در مجلس نیز آنچه وقت مجلس را در بودجه و برنامه می‌گرفت موضوع تبصره‌ها بود که آن را به مجلس تقدیم کردند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه که مجلس از ما خواسته بود بودجه و برنامه را همزمان ارائه کنیم و ما برای احترام به مجلس ظرف چند هفته آینده این کار را خواهیم کرد، گفت: برنامه مستقلی که فقط برای برنامه ششم است 44 تبصره است و در دولت برای هر تبصره زمانی قائل شده‌ایم که شاید دو سه هفته در دولت طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه گفته شده است دولت در ارائه بودجه به مجلس 48 ساعت تخلف کرده است افزود:‌ در این رابطه از مجلس جدا عذرخواهی می‌کنیم و بابت تاخیرهایی که در سال‌ها و در دهه های گذشته اتفاق افتاده است هم از مجلس معذرت می‌خواهم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رسیدگی به لایحه بودجه زمان بندی مشخصی دارد، خاطر نشان کرد: همیشه چند روز و چند هفته و حتی گاهی یک ماه مجلس در این رابطه تساهل انجام می‌دهد اما ما معتقدیم کشور آنقدر مسأله دارد که پرداختن به این مسائل از سوی ما درست نیست.

نوبخت تصریح کرد: مطابق سال‌های گذشته به محض آماده شدن بودجه به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه اطلاع رسانی کامل را به طور کامل انجام خواهم داد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد قیمت دلار در بودجه 95