سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزیدگان سیزدهمین دوره جوایز طلایی روابط عمومی ایران معرفی شدند


به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران در محل هتل المپیک ایران در حال برگزاری است. در این کنفرانس برگزیدگان سیزدهمین دوره جوایز طلایی روابط عمومی ایران بدین شرح معرفی شدند: سعیدرضا عاملی استاد دانشگاه تهران و حسن ربیعی مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در قسمت مقاله برتر، محمد جواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در قسمت برنامه عملیاتی، رضا لیاقت‌ورز مدیر روابط عمومی بانک کشاورزی در بخش کمپین خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی و ناصر تقی‌زاده مدیر شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در بخش مسئولیت اجتماعی.

همچنین در این کنفرانس پیام آمبل سانچز دی والتر رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی قرائت شد. 

در ادامه مهدی باقریان دبیرکل این کنفرانس گفت: مطالعات آینده و آینده‌پژوهشی در دین اسلام به ویژه قرآن کریم و فرمایشات گهربار پیشوایان دینی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و تاریخ کشور عزیزمان سرشار از مآل اندیشی برای ترسیم آینده‌های احتمالی است. در متن‌های دینی و اساطیری ایران باستان و ادبیات فارسی این مرز و بوم، مملو از پیش‌بینی آینده و حدس زدن و آرزو کردن برای فردا و آینده بهتر است. برای مثال اندیشه آرمانی که پژواک آرزوهای انسان برای دستیابی به کمال و رستگاری است، در کتاب اندیشه‌های اهل مدینه فاضله ابونصر فارابی متبلور است.

وی ادامه داد: فارابی در این کتاب با رویکردی دوراندیشانه با طرح جامعه آرمانی بر پایه اندیشه فلسفی و مفاهیم شریعت اسلامی در جست‌وجوی کمال مطلوب است و درصدد تحلیل و تاکید بر فرضیاتی است که دیدگاه‌های آینده‌نگران را تقویت می‌کند.  همچنین کتاب مقدمه ابن خلدون مثالی است از طرح نظریه تکرار تاریخ در یک چرخه 6 نسلی که سعی دارد رویدادهای احتمالی آینده را پیشگویی کند که مسلما بخشی از آینده‌پژوهی است.

دبیرکل این کنفرانس تصریح کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ برای یک برنامه‌ریزی استراتژیک قدرتمند برای آینده آماده می‌شوند و در برخی کشورها و سازمان‌ها شوراهای مختلفی با مسئولیت فعالیت‌های پیش‌بینی و آینده پژوهشی تشکیل شده است.

باقریان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه روابط عمومی آینده پژوهشی هنوز جایگاهی ندارد با این حال اعتقاد داریم آینده پژوهی دارای منشأیی مشابه در روابط عمومی است و آن نقشی است که متخصصان روابط عمومی از طریق آموزش، پژوهش، برنامه‌ریزی و یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده‌نگرانه می‌توانند ایفا کنند. 

وی در پایان گفت: متخصصان روابط عمومی بایستی در برنامه‌ها استراتژی خود را براساس آن چه که می‌تواند آینده‌ای مثبت‌تر را برای مخاطبان و جامعه بشری تشکیل دهد، بپردازند چون این آینده همانگونه که می‌تواند حیات یک سازمان پویا را تضمین کند، می‌تواند شیرازه یک سازمان بی‌برنامه را نیز از هم بپاشد.

انتهای پیام/ 


ویدیو مرتبط :
معرفی شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)