سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سلیمی‌نمین: تحقیر باورهای مذهبی مردم، رویکرد غرب برای هجمه به انقلاب است


به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، عباس سلیمی‌نمین در نشست خبری در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: برای آنکه بتوانیم ماجرای نگارش کتاب آیات شیطانی را به خوبی درک کنیم باید به ریشه‌های تاریخی تحقیر ملت‌های مسلمان و همچنین زمان انتشار این کتاب توجه کنیم.

سلیمی‌نمین با مروری بر رفتار تحقیرآمیز مستشرقین غربی در تاریخ ایران، اظهار کرد: همه بر این امر وقوف دارند که یک ملت تحقیر شده، مقدمه اقدامات اساسی برای تحت سلطه قرار گرفتن توسط دیگران را ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: وقتی تاریخ معاصر را نگاه می‌کنید به طور محسوسی این جهت‌گیری و هدف‌گیری را می‌توانید مشاهده کنید. از دورانی که مستشرقین مدت‌ها در ایران اقامت می‌کردند و بعد آثاری را منتشر می‌کردند شما خط تحقیر را در آثارشان میتوانید بیابید و این یک وجه اشتراک در بین آثار غربی‌ها کاملا نمایان بوده است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه غربی ها در طول تاریخ اعتقادات، آداب و سنن ما مورد تحقیر غیرمنصفانه و غیرعادلانه قرار داده‌اند، تصریح کرد: پوشاک، موسیقی، معماری و ... ما در دوران پهلوی مورد تحقیر قرار می گرفت. در همه زمینه‌ها به طور محسوسی فرهنگ ایران مورد تحقیر قرار می‌گرفت و این هدف اصلی استعمارگران برای تحت سلطه قرار دادن مردم ایران بود.

سلیمی‌نمین با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی، تحقیر باورهای مذهبی مردم یکی از رویکردهای غرب برای هجمه به نظام و انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: نگارش کتاب سلمان رشدی به عنوان یک داستان تخیلی، قطعا می‌توانست بهترین زمینه را برای توهین و تحقیر کلان غرب علیه ایران ایجاد کند که با حکم قاطع حضرت امام خمینی (ره) ناکام ماند.

وی با بیان اینکه در کتاب آیات شیطانی هیچگونه نقدی دیده نمی‌شود و فقط توهین و تحقیر است، اظهار کرد: در تاریخ اسلام و شیعه موارد بسیاری داشته ایم که مورد نقد قرار می‌گرفتیم و ما هم استقبال می‌کردیم و هرگز واکنشی در قبال نقد باورهای اسلامی خودمان نداشتیم اما آنچه که در کتاب سلمان رشدی آمده هرگز نقد اسلام نیست بلکه تحقیر است.

سلیمی‌نمین تاکید کرد:  اینکه بنیادهای فکری ما مورد سخره قرار می‌گیرد طبیعتا دیگر از حوزه فکر و اندیشه خارج است و به نوعی در تداوم همان تحقیر تاریخی است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در پایان این نشست به تشریح اهداف انگلستان برای تضعیف نظام نو پای انقلاب اسلامی در زمان انتشار کتاب آیات شیطانی پرداخت و گفت: این کتاب به درخواست و سفارش دولت انگلستان نوشته شده بود و زمان انتشار آن نشان می‌دهد که آنها به دنبال هجمه و فضاسازی علیه نظام انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند.

به گزارش فارس، سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 22 بهمن ماه در بوستان گفت‌وگو آغاز شد و تا 27 بهمن ماه ادامه دارد.

نمایشگاه شامل چهار بخش مهم رسانه‌های برخط، پویانمایی، نشر دیجیتال و کودک و نوجوان است؛ علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 صبح تا 20 از نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/WPINZZ


ویدیو مرتبط :
مناظره شنیدنی کواکبیان و سلیمی نمین