سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشته شدن نظامی اوکراین در درگیری با جدایی طلبان در شرق این کشور


کشته شدن نظامی اوکراین در درگیری با جدایی طلبان در شرق این کشورایرنا/ ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که یک نظامی این کشور در درگیری میان جدایی طلبان و نیروهای دولتی در بخش شرقی این کشور، کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، الکساندر موتیوزیانک سخنگوی ارتش اوکراین با ناامن خواندن وضع خط مقدم جبهه، شورشیان را به نقض قرارداد شکننده آتش بس در 24 ساعت گذشته متهم کرد.
وی افزود: این نظامی بر اثر اصابت گلوله یک تک تیرانداز در شهرک مارینکار واقع در 20 کیلومتری جنوب غربی دونستک مرکز کنونی جدایی طلبان که در اختیار نیروهای دولتی است و اخیرا صحنه درگیری های شدید بوده، جان خود را از دست داده است.
این در حالیست که کی یف و جدایی طلبان روز شنبه 9 اسیر را در نخستین مرحله از چنین معامله ای در سال جاری، مبادله کردند که در آن شورشیان 3 نظامی اوکراین و نیروهای دولتی نیز 6 اسیر از جمله یک راهب ارتدوکس را مبادله کردند.
موتیوزیانک روز یکشنبه بدون ارایه جزئیات افزود: یک نظامی دیگر اوکراین نیز روز جمعه آزاد شده است.
بر اساس آمار سازمان ملل متحد، از هنگام آغاز درگیری جدایی طلبان طرفدار روسیه علیه دولت جدید طرفدار غرب اوکراین در آوریل 2014 تاکنون بیش از 9 هزار تن کشته و حدود 20 هزار تن دیگر نیز زخمی شده اند. کی یف و غرب، روسیه را به حمایت از جدایی خواهان و اعزام نظامیان و استقرار آنها در امتداد مرزهای دو کشور متهم می کنند که مسکو این اتهام ها را رد کرده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
کشته های جدید در درگیری های شرق اوکراین