سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مواد شیمیایی که انسان‌ها به دریا می‌ریزند فرزندان ما را مسموم می‌کند


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بارها گفته‌اند و شنیدیم که کار این جهان بر اساس نظمی از پیش تعیین شده است و تمام امور جهان از روشی تسلسل‌وار و چرخه‌گونه تبعیت می‌کند؛ بر این اساس هرگونه تغییر و تحول و نقص در هر بخشی از این چرخه به کل سیستم ضربه می‌زند و به قول خودمان از هر دستی بدهی از همان دست می‌گیری.

بر اساس گزارشی که در روزنامه «ایندیپندنت» منتشر شده است مواد شیمیایی که توسط انسانها به دریا ریخته می‌شود فرزندان ما را مسموم می‌کند.

دانشمندان هشدار دادند که این مواد شیمیایی عملکرد نخستین خطوط دفاعی بدن را که در برابر مواد مضر واکنش نشان می‌دهد را مختل می‌کند.

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد، سمومی مانند «د.د.ت» (DDT) و سایر مواد شیمیایی که در آب دریا ریخته می‌شوند روی موجودات آبزی دریا و علی‌الخصوص ماهی‌ها که جزو اصلی زنجیره غذایی انسانها هستند تاثیر گذاشته و بعد از مصرف ماهی توسط انسان این مواد شیمیایی وارد بدن ما می‌شوند و  موجب تداخل در عملکرد «سیستم دفاع انتقادی» بدن (critical defence system) می‌شود.

در این رابطه دانشمندان هشدار می‌دهند که به خصوص، نوزادان تازه متولد شده در معرض خطر بیشتری هستند چرا که این مواد شیمیایی با غلظت بالا از طریق شیر مادر وارد بدن آنها می‌شود و با توجه به این نکته که مکانیسم دفاعی نوزادان هنوز به طور کامل توسعه نیافته است این موضوع می‌تواند مشکلات گزافی درپی داشته باشد.

آلاینده‌های پیدا شده در ماهی‌ها، مانع از این می‌شود که پمپ کوچکی که در سلول‌های بدن وجود دارد و کارشان پمپاژ سموم مضر داخل سلول به خارج از سلول است به درستی عمل کنند.

اختلال در عملکرد این سیستم یعنی عدم دفع درست و منظم سموم؛ بنابراین سبب باقی‌ماندن برخی از این سموم در داخل بدن و در نتیجه ایجاد مسمومیت در فرد می‌شود.

این پمپ‌های کوچک به طور معمول بسیار موثر هستند و حتی در برخی موارد عملکردشان برای شرکت‌های داروسازی هم به صورت مشکلی غیر قابل‌حل درآمده است چرا که این پمپ‌ها اغلب داروها را به سرعت به خارج از سلول می‌رانند و داروهایی که برای اثرگذاری نیاز به مدت زمان بیشتری حضور در سلول دارند مثل داروهای ضدسرطان، نمی‌توانند اثر مطلوب و موردنظر را در بدن داشته باشند.

این پمپ‌ها کار ویژه‌ خاص دیگری هم دارند و آن هم محافظت از اندام‌های تناسلی‌ ما و نقش کلیدی دیگرشان ممانعت از نفوذ سموم از طریق خون به مغز ما است.

نمونه‌هایی از آلاینده‌ها - شامل آفت‌کش‌هایی مانند «د.د.ت» که کاربرد آن در حال حاضر ممنوع است و برخی مواد که در فوم اثاثیه منزل و یا در ساخت لوازم داخلی وسایل سردکننده مورد استفاده قرار می‌گیرند طی آزمایشی که توسط دانشمندان در آزمایشگاه موسسه معتبر اقیانوس‌شناسی «اسکریپس» شهر سن‌دیگو آمریکا، از بافت عضله هشت ماهی تن زرد خارج شدند.

آثار این مواد شیمیایی در حال حاضر هم در انسان‌ها و هم در حیات وحش دریایی و در موجوداتی مانند نهنگ‌ها و دلفین‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
وقتی دو دریا به هم می رسند و به هم نمی ریزند