سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری نمایشگاه توانمندی خانواده های روستایی استان مازندران


به گزارش روابط عمومی استانداری، مریم جمشیدی روز دوشنبه در جلسه مشاوران امور بانوان فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان با اشاره به لزوم توجه به سلامت جسمی وروحی زنان به عنوان ارکان اصلی سلامت و استحکام خانواده ها، افزود: این نمایشگاه از 24 لغایت 27 آذر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های مازندران در قائم شهر برگزار خواهد شد.
جمشیدی هدف از برپایی این نمایشگاه را ایجاد فضایی گسترده برای عرضه توانمندی های خانواده های مازنی و احیای فرهنگ غنی و اصیل بومی بیان کرد و یاد آور شد: این نمایشگاه در 50 غرفه با عرضه و فروش محصولاتی چون پوشاک، مواد غذایی، صنایع دستی و بومی، آفرینش های هنری و ...برگزار خواهد شد و تلاش بر آن است تا جلوه های خاصی چون پوشیدن لباس محلی، طبخ غذا در ظروف مسی و طراحی المان های بومی و بطور کلی سبک زندگی ساده روستایی گذشته مازندران در آن مورد استفاده قرار گیرد.
وی با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی در معرفی خانواده ها به این نمایشگاه، ظرفیت ها و توانمندی های نقاط مختلف روستایی و شهری را مورد توجه قرار دهند، خبر داد: در نمایشگاه توانمندی های خانواده های مازندرانی از مسوولین کشوری و استانی جهت حضور دعوت به عمل خواهد آمد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، با اشاره به این که این نمایشگاه باید به نحو بایسته و جامع، بیان کننده غالب فعالیت های اقتصادی، معیشتی، هنری و فرهنگی مردم استان باشد، خاطر نشان ساخت: باید تمهیدات لازم جهت ایجاد فضاهای ثابت نمایشگاهی عرضه توانمندی های مردم استان در راستای ارتقاء اشتغال و کاهش معضل بیکاری و بهره گیری از ظرفیت های اقتصاد بومی اندیشیده شود.
جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت وام های خود اشتغالی به بانوان از سوی صندوق کارآفرینی امید در سال جاری، گفت: در شش ماهه نخست سال 94، بیش از 60 درصد از اعتبارات در نظر گرفته شده جذب گردیده است و بیش از 150نفر از بانوان متقاضی تسهیلات مورد نظر را در سطح استان دریافت نموده اند و درشش ماهه دوم امسال نیز بقیه متقاضیان حائز شرایط با طی مراحل قانونی این تسهیلات را دریافت خواهند نمود.
وی، افزود: از سال 93 تا کنون، اداره کل بانوان و خانواده استانداری بالغ بر 60 میلیارد ریال با صندوق کارآفرینی امید، قرارداد اعطای تسهیلات مشاغل خانگی منعقد نموده است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، در ادامه به انعقاد تفاهم فی مابین این اداره کل و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خصوص برگزاری دورهای مهارتی برای بانوان اشاره کرد و یاد آور شد: این دوره ها به صورت رایگان در رشته های مختلف برگزار می شود.
جمشیدی بر برخورداری نقاط روستایی از این دوره های مهارتی تاکید کرد و بیان داشت: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد شهرستان ها در جهت تقویت مهارت و ارتقای اشتغال استفاده مطلوب شود.
6097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه دائمی توانمندی های صنعت استان خراسان رضوی