ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ارتقا کیفیت حضور بانوان در پارالمپیک ریو به نسبت لندن/ کسب ۲۰ سهمیه پارالمپیک در ۵ رشته توسط بانوان


به گزارش خبرگزاری فارس، بتول مشرف جوادی، نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین درباره آخرین وضعیت کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ریو توسط بانوان و اولویت‌های بخش بانوان در سال 95 گفت: ورزش بانوان طی سال‌های اخیر با جهش روبرو  بوده و هر سال به نسبت سال قبل رشد چشمگیری داشته‌ایم. سال گذشته در بخش بانوان موفق به کسب 19 مدال، شامل 9 طلا، 6 نقره و 4 برنز از مسابقات مختلف برون مرزی شدیم و این دستاورد بسیار خوبی است.

وی افزود: تا این لحظه بانوان کشورمان موفق به کسب 20 سهمیه در 6 رشته شده‌اند که شامل 12 سهمیه در والیبال نشسته، 4 سهمیه در تیراندازی، 2 سهمیه در تیر و کمان، یک سهمیه در قایقرانی و یک سهمیه در دوومیدانی است که البته هنوز فرصت کسب سهمیه در دو تا سه رشته دیگر وجود دارد.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین خاطر نشان کرد: صرف نظر از کسب نتیجه، کیفیت حضور بانوان ایرانی در بازی های پارالمپیک از نظر تعداد رشته و سهمیه با رشد قابل ملاحظه ای روبرو بوده است. در پارالمپیک لندن بانوان کشورمان در سه رشته تیراندازی (دو نفر)، تیر و کمان(سه نفر)  و دوومیدانی (یک نفر) حضور داشتند و در مجموع موفق به کسب یک نشان طلا و 2 برنز شدند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: برای بازی های پارالمپیک ریو نمایندگان کشورمان در بخش بانوان در رشته های والیبال نشسته، تیراندازی، تیر و کمان، قایقرانی و دو و میدانی حضور دارند و باید گفت در دو رشته والیبال نشسته و قایقرانی نیز اولین حضور بانوان ایرانی در پارالمپیک رقم می خورد. البته در رشته کامپوند بانوان نیز چنانچه موفق به کسب سهمیه شویم، اولین حضور ایران در این رشته نیز به ثبت خواهد رسید.

مشرف جوادی گفت: با توجه به حضور بانوان در رقابت های کسب سهمیه و نتایج کسب شده، پیش بینی می شود که بتوانیم در دو رشته تیراندازی و تیر و کمان نتایج خوبی کسب کنیم و در رشته والیبال نشسته نیز با توجه به اینکه بانوان کشورمان به شایستگی به عنوان پنجم مسابقات جام بین قاره ای دست یافتند، تلاش می کنیم شرایط برای درخشش بیشتر آنها در بازی های پارالمپیک ریو فراهم شود و در مجموع امیدوارم در تمامی رشته هایی که بانوان ایرانی در آن حضور دارند، نتایج خوبی بدست آید.

نایب رئیس فدراسیون افزود: در خصوص برنامه های پارالمپیک ریو در بخش بانوان، علاوه بر تدارک و برگزاری منظم اردوهای آمادگی در رشته های پارالمپیکی، اعزام های تدارکاتی برون مرزی نیز پیش بینی شده که به مرور انجام می شود و در این خصوص می توان به اعزام ملی پوشان تیر و کمان به رقابت های جمهوری چک، رشته تیراندازی به مسابقات بین المللی آلمان و اردوی تیم والیبال نشسته بانوان در چین و انجام بازی های دوستانه با تیم قهرمان پارالمپیک، چین، اشاره کرد.

وی پیرامون اولویت های بخش بانوان در سال 95 تصریح کرد: در بخش داخلی، اولویت برنامه ها به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده های مختلف سنی اختصاص یافته و این امر به خصوص در رشته هایی که امکان اعزام های برون مرزی در آنها وجود دارد، با شدت بیشتر پیگیری می شود.

مشرف جوادی افزود: استعداد یابی نیز از دیگر اولویت های مهم ما در سال 95 است و این مساله در خلال مسابقات قهرمانی کشور، لیگ های باشگاهی و فراخوان های هیات های استانی، انجام می شود. در کنار این موارد، برگزاری دوره های ارتقا و دانش افزایی مربیان و داوران رشته های مختلف نیز در دستور کار است و در همین راستا، اردیبهشت ماه سال جاری دوره های درجه یک مربی گری در رشته های والیبال نشسته و دو و میدانی برگزار می شود.

نایب رئیس فدراسیون در پایان گفت: از دیگر برنامه های سال جاری می توان به توسعه ورزش همگانی اشاره کرد که روند آن از سالهای گذشته آغاز شده و در سال جدید با قوت بیشتر از طریق آسایشگاه ها، مدارس استثنایی و هیات های استانی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کسب مدال برنز ریکرو تیمی بانوان پارالمپیک 2012