حکم زندان رییس شورای المپیک آسیا برداشته شد


طبق گزار‌ش‌های کشورهای حوزه خلیج فارس، حکم 6 ماه زندان برای شیخ احمد الصباح، رئیس شورای المپیک آسیا از سوی دادگاه کویت برداشته شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از یورو اسپورت، شیخ احمد که رییس شورای المپیک آسیا و عضو IOC نیز هست، در ماه دسامبر به پرداخت هزار دینار و 6 ماه زندان به دلیل توهین به مقامات قضایی محکوم شد. البته او همواره انجام هرگونه کار خلاف قانون را رد کرده است.

شیخ احمد سه سال پیش اتهاماتی را به دو تن از مقامات کویت وارد کرد. این دو نفر، نخست وزیر پیشین کویت و سخنگوی سابق دولت بودند. شیخ احمد معتقد است آنها در پولشویی و سوء استفاده از بودجه ملی دست داشته‌اند.

شیخ احمد از سوی دادگاه سوییس تلاش کرد تا حرفش را اثبات کند اما دولت کویت این اتهامات را رد کرد. او بعد از این قضیه مجبور شد از امیر کویت عذرخواهی کند اما همواره انجام هرگونه کار خلاف قانون را رد کرد و محکومیت‌های خود را حمله شخصی دانست.

اخیرا کویت دچار مشکلات مختلفی شده است. IOC کمیته‌ المپیک این کشور را به دلیل دخالت‌های دولتی تعلیق کرده است. حدود 17 فدراسیون بین‌المللی نیز کویت را محروم کرده‌اند. هفته‌ گذشته نیز دولت کویت از شیخ احمد 1.3 میلیارد دلار درخواست غرامت کرد.

دولت معتقد است کمیته‌ المپیک کویت اقدامات لازم برای جلوگیری از محرومیت را انجام نداده است. البته ورزشکاران کویتی که سهمیه دارند، می‌توانند در المپیک زیر پرچم IOC مسابقه دهند.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
قسمت دوم مصاحبه با رییس شورای شهر افوس