سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کره جنوبی همسایه شمالی را به خویشتنداری دعوت کرد


به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، «جئونگ جون هی» سخنگوی وزارت وحدت کره گفت: کره شمالی باید از هرگونه فعالیت نظامی که به افزایش تنش در روابط دو کشور منجر می شود، خودداری کند.
سئول و پیونگ یانگ هفته گذشته توافق کردند تا مذاکراتی در سطح معاونان وزیر در پارک صنعتی مشترک در شهرستان مرزی «کائسونگ» محدوده مرزی کره جنوبی در یازدهم دسامبر - 20 آذر - برگزار کنند.
«جئونگ» همچنین گفت: سئول از نزدیک اقدامات پیونگ یانگ در آزمایش موشک بالستیک زیرآبی را تحت نظر دارد.
پیونگ یانگ شنبه گذشته یک فروند موشک بالستیک از یک زیردریایی در آب های دریای شرقی آزمایش کرد که گفته می شود با شکست همراه بود.
خبرگزاری «کیودو» ژاپن نیز به نقل از یک مقام دولتی کره جنوبی نوشت: کره شمالی همچنان به آزمایش های موشکی خود ادامه می دهد و این خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
«کیم مین سئوک» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا از نزدیک تلاش های پیونگ پانگ برای پرتاب موشک زیردریایی را زیر نظر دارند.
خبرگزاری یونهاپ از قول سازمان جاسوسی کره جنوبی اعلام کرده که رهبر کره شمالی از نزدیک نظاره گر آزمایش این موشک بود.
کره شمالی پیش از این و در ماه مه گذشته - اردیبهشت ماه - موشک بالستیک زیرآبی آزمایش کرده بود و کیم جونگ اون رهبر این کشور گفته بود که این موشک با موفقیت آزمایش شده بود. در حالی که گفته می شود آزمایش موشک بالستیک زیرآبی کره شمالی فقط 100 تا 150 متر در بیرون از آب پرواز کرد.
آساق**3077**1545

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پاسخ آزمایش موشکی کره شمالی، با بمباران و پرتاب موشک توسط کره جنوبی