سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شرکت 158 هزار داوطلب در آزمون دکترای سال 95 / نتایج اولیه هفته اول اردیبهشت


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش امروز در بازدید از یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون دکترای نیمه متمرکز سال 95 در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: آزمون دکترای نیمه متمرکز سال 95 با شرکت 158 هزار داوطلب در 54 شهرستان کشور صبح امروز (جمعه) در حال برگزاری است.

وی افزود: طبق گزارش‌های رسیده این آزمون به موقع، با دقت و امنیت کامل آغاز شده است.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه 43 درصد از داوطلبان آزمون دکترای نیمه‌متمرکز سال 95 خانم و 57 درصد مرد هستند گفت: نتایج اولیه آزمون هفته اول اردیبهشت سال 95 اعلام می‌شود.

خدایی ادامه داد: تا 10 اردیبهشت دفترچه ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و دانشگاه‌ها فرصت دارند از تاریخ 18 اردیبهشت تا 31 تیرماه سال 95 فرآیند مرحله دوم یعنی مصاحبه، امتحانات تخصصی و بررسی مدارک را انجام داده و نتایج را تا مردادماه جهت تایید نهایی به سازمان سنجش ارسال کنند.

وی گفت: تایید نهای نتایج در شهریورماه صورت می‌گیرد. همچنین در آزمون دکترای سال 95، پذیرش بدون آزمون صرفا برای دانشجویان استعدادهای درخشان است.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: امسال کارنامه داوطلبان را در اختیار آنها قرار می‌دهیم، حد نصاب نمره در هر رشته از سوی دانشگاه‌ها مشخص شده است که آن را از طریق سایت دانشگاه‌ها و سازمان سنجش اعلام خواهیم کرد. تا 10 اردیبهشت اطلاعیه دانشگاه‌ها در این خصوص در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
عیدی سال 95 کارمندان 63 هزار تومان آب رفت ...