سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزارت خارجه بحرین به اظهارات «جابر انصاری» واکنش نشان داد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه بحرین مواضع اخیر «حسین جابر انصاری» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در قبال منامه، را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی بحرین «بنا» نوشت : «وزارت خارجه پادشاهی بحرین مواضع غیر مسئولانه که اخیرا سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان کرده، را محکوم می‌کند و آنها را ادامه دخالت‌های آشکار و غیر قابل ایران در امور داخلی پادشاهی بحرین می‌داند».

وزارت خارجه بحرین با بیان اینکه «این مواضع بیانگر رویکرد مقامات ایرانی در پرداختن به طائفی‌گری و دخالت در امور دیگران است»،‌ افزود: خواستار توقف فوری این گونه سخنان، پایبندی کامل به اصول حسن همجواری، احترام کامل به حاکمیت و استقلال بحرین و همچنین عدم دخالت در امور داخلی آن (منامه) هستیم.

منامه در این بیانیه مدعی شد که ایران بجای دخالت در امور داخلی بحرین به اوضاع و خواسته‌های مشروع ملت خودش بپردازد.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران دیروز با ابراز نگرانی از برخورد امنیتی با مطالبات مشروع مدنی مردم بحرین، اعمال بی رویه مجازاتها و تشدید اقدامات امنیتی را رویکردی ناموفق در زمینه حل بحران جاری این کشور دانست.

جابر انصاری افزود: از نظر جمهوری اسلامی ایران روشهای بکار گرفته شده توسط دولت بحرین تنها موجب تشدید بحران این کشور و ایجاد فرصت برای دشمنان امت اسلامی می شود.

وی اضافه کرد: از این رو امیدواریم دولت بحرین بجای اصرار بر رویکرد ناکارآمد امنیتی چهار سال گذشته که نتیجه ای جز پیچیده تر شدن اوضاع این کشور نداشته است، نسبت به از سرگیری گفتگوهای جدی و موثر با رهبران شناخته شده جریانهای مردمی بحرین با هدف تمرکز بر روش های سازنده و واقعی سیاسی و حل ریشه ای بحران کشور اقدام کند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/1544S3


ویدیو مرتبط :
اظهارات رحیم پور ازغدی در باره وزارت امور خارجه و اشتون