تاثیر وام 25 میلیونی در قیمت خودرو/ جدول امروز قیمت انواع خودروها


اقتصاد نیوز/ با اجرایی شدن وام 25 میلیونی که دولت اعلام کرده و قرار است از هجدهم آبان‌ماه 94 اجرایی شود و این خصوص باعث می‌شود تا بازار خودرو تکان بخورد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار خودرو از آغاز امسال به رکود رفت. به گفته فروشندگان بازار خودرو مدتی است که قفل شده است و از آغاز سال 94 در رکود به سر می‌برد و هفته به هفته بازار خودرو ساکن‌تر می‌شود.

در همین زمینه یک کارشناس بازار خودرو در خصوص رکود بازار خودرو به اقتصادنیوز گفت: رکود بازار خودرو از اواخر سال 93 شروع شد و علت رکود بازار خودرو به دلیل بحث مذاکرات ایران بود و مردم بر این باور بودند که اگر ایران در مذاکرات به توافق برسد بازار خودرو روند رو به بهبودی پیدا می‌کند و قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.
او بیان کرد: بعد از توافق ایران در مذاکرات بازار خودرو به رکود بدتری رفت و با توجه به نزدیک شدن فصل مدارس و خرید مردم برای کالاهای مدرسه و با فرا رسیدن ماه محرم و به دلیل اعتقادات مردم در دهه اول ماه محرم افت بازار خودرو شدت پیدا کرد و این دلایل سبب شد تا در حال حاضر بازار خودرو در رکود محض به سر ببرد.

این کارشناس افزود: افرایش و کاهش قیمت خودرو رابطه مستقیمی با قیمت دلار دارد و اگر قیمت دلار کاهش پیدا کند، مسلماً به تبع آن قیمت خودرو هم کاهش پیدا می‌کند و با افزایش نرخ ارز باید شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار باشیم اما نشانه‌ها از بازار خودرو بیانگر این است که قیمت خودرو تا پایان سال در تغییری نخواهد داشت و به عبارتی دیگر این رکود در بازار ادامه‌دار نیز است.
او ادامه داد: در هفت ماه گذشته بازار خودرو با رکود بسیار شدیدی رو‌به‌رو شده و امسال یکی از بدترین سال‌های در بازار خودرو است. این در شرایطی است که سال پیش در همین زمان بازار خودرو شرایط بسیار بهتری را تجربه می‌کرد.

پورحسنی در خصوص تسهیلات وام 25میلیونی خودرو که دولت اعلام کرده خاطرنشان کرد: قرار است که این وام از 18 آبان اجرایی شود و با عملی شدن این وام قیمت ماشین و وضعیت بازار خودرو تاثیر زیادی خواهد گذاشت.
او در خصوص چشم‌انداز آینده بازار خودرو گفت: قیمت خودرو تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد و بازار خودرو همچنان در رکود به سر خواهد برد. ولی امید است در سال آینده بازار خودرو تکانی بخورد و شاهد رونق بازار باشیم.


ویدیو مرتبط :
جزئیات وام 25 میلیونی خودرو