ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تندروان: لوزانو به نیمکت والیبال ایران نزدیک‌تر است


رضا تندروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران از بین آناستازی و لوزانو اظهار داشت: هر دو گزینه رزومه خیلی خوبی دارند اما برخی مسائل وجود دارد که بدون شک از چشم مسئولان فدراسیون هم دور نمانده است. موضوع این است که باید ببینیم کدام گزینه می‌تواند راحت‌تر با سیچلو کار کند.

وی ادامه داد:‌بدون شک در مدت یک ماهی که تیم ملی زمان دارد تا خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک آماده کند هیچ کدام از این دو مربی نمی‌توانند از نظر فنی آنطور که باید و شاید به تیم ایران کمک کنند و در این مدت فقط می‌توانند نظم را به تیم برگردانند.

مربی تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه من احساس می‌کنم لوزانو به نیمکت ایران نزدیک‌تر است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیچلو به عنوان مربی انتخاب شده است به نظر می‌رسد که شانس لوزانو برای حضور در نیمکت ایران بیشتر باشد چرا که وی هموطن سیچلو است و ارتباط خوبی با این مربی دارد.

تندروان گفت: آناستازی هم مربی بسیار بزرگی محسوب می‌شود و بار فنی بالایی دارد، اما ما باید ببینیم کدام یک از آنها تعامل بهتری با سیچلو دارد. من فکر می‌کنم اگر سیچلو نبود شاید انتخاب آناستازی درست‌تر بود.

وی ادامه داد: هدف ما رفتن به المپیک است و باید کارایی مربیان را مدنظر بگیریم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. اگر آناستازی انتخاب شود مدت زمانی نیاز دارد تا با سیچلو هماهنگ شود اما این شرایط برای لوزانو وجود ندارد و کارش را راحت‌تر انجام می‌دهد.

مربی تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه فدراسیون ایران باید بیشتر روی سیچلو تمرکز کند، عنوان کرد: با توجه به اینکه سیجلو زودتر از سرمربی تیم ملی به ایران می‌آید و تمام مسئولیت فنی بر عهده وی خواهد بود، فدارسیون باید توجه ویژه‌ای به این مربی داشته باشد.  پس از آن هم باید یک سرمربی با شخصیت همچون آناستازی یا لوزانو به ایران خواهند آمد تا نظم و انضباط را در تیم ایجاد کند.

تندروان در خصوص حضور مربیان ایرانی در کادر فنی تیم ملی اظهار داشت: در ایران مربیان آگاه زیاد داریم. برای مثال اکبری، شهنازی، عطایی و ... از جمله افرادی هستند که در والیبال ایران کار می‌کنند و تجربه بین‌المللی هم دارند اما باید بدانیم ما دستیار می‌خواهیم و نباید راه بسکتبال را برویم.

وی افزود: بسکتبالی‌ها یک سرمربی ایرانی را به عنوان دستیار مربی خارجی در تیم ملی انتخاب کردند که فکر می‌کنم این کار چندان درست نباشد چون یک سرمربی نمی‌تواند دستیار باشد و شاید به همین دلیل بود که بسکتبال ایران نتوانست به المپیک برود.

مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: برای انتخاب مربی ایرانی در تیم ملی نگاه باید به دستیارانی باشد که در لیگ ایران کار می‌کنند نه سرمربیان حاضر در تیم‌های لیگ برتری. به عقیده من گزینه مدنظر فدراسیون باید خودش دستیار باشد چرا که برخی از سرمربیان خودشان یک عمر از دستیارانشان کمک‌ گرفتند و هیچ گاه خودشان دستیار نبودند.

تندروان عنوان کرد: سیچلو خودش ذاتا یک دستیار است و تنها حدود یک سال در تیم قطر به عنوان سرمربی فعالیت کرد. سرمربیگری با دستیاری بسیار متفاوت است و به همین دلیل اعتقاد دارم که برای انتخاب عضو ایرانی کادر فنی نگاه‌ها باید به دستیاران باشد نه سرمربیان.

وی با بیان اینکه من افتخار می‌کنم تحت هر عنوانی در تیم ملی حضور داشته باشم، افزود:‌ من هر چه از مربیگری می‌دانم از ولاسکو و کواچ دارم. آزمون و خطاهای کواچ را در شرایط حساس لمس کردم و افتخار می‌کنم تحت هر عنوانی حتی توپ جمع کن تیم ملی بتوانم در کنار این تیم باشم و به آن کمک کنم.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
لوزانو چگونه سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد