سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



فاجعه مرگ مادر جوان در بیمارستان خصوصی باجدیت پیگیری شود


سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با فاجعه خواندن مرگ مادری ۴ روز پس از زایمان در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران، بر ضرورت رعایت استانداردهای علمی در بیمارستان‌ها برای کاهش حوادث تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،سیامک مره‌صدق در واکنش به مرگ زن جوانی 4 روز پس از زایمان در یکی از بیمارستان‌های خصوصی، افزود: این حادثه بسیار ناراحت کننده بوده و فاجعه تلقی می‌شود و باید با بررسی دقیق مشخص شود که چه کسی مقصر اصلی آن بوده تا با شدت و جدیت با متخلفان برخورد شود.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از مرخص کردن مادر به صورت تلفنی از سوی پزشک معالج، ادامه داد: این کار اشتباه و غیرقانونی است و بیماری که دچار تب شدید است باید تحت معاینه دقیق بالینی قرار گیرد نه اینکه مرخص شود این درحالی است که خطرات بیماری عفونی همواره مادران را بعد از زایمان تهدید می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در این شرایط می‌توان از مسیر پزشک قانونی این موضوعات را پیگیری کرد چراکه سازمان پزشک قانونی از پزشکان باتجربه‌ای تشکیل شده که می‌توانند در زمینه بروز حوادث پزشکی اظهارنظر کارشناسی کنند؛ البته سازمان نظام پزشکی هم می تواند در این زمینه وارد عمل شود تا اگر حقی از کسی ضایع شده به آن رسیدگی کرده و ورود جدی به آن داشته باشد.

مره‌صدق با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردهای علمی در بیمارستان‌ها برای کاهش حوادث، گفت: در هر بیمارستان مسئول فنی موظف به پاسخگویی نسبت به بروز هر نوع حادثه‌ای است زیرا مسئول فنی از نظر قانونی پاسخگوی وضعیت حقوقی بیمارستان است و باید بر رعایت استانداردها، نظارت لازم داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: کیفیت ارایه خدمات در بیمارستان های دولتی و خصوصی در کشور از نظر رعایت استانداردها تفاوت معناداری ندارد و شاید از نظر مسایل جانبی برخی از بیمارستان های خصوصی امکانات بیشتری داشته باشند ولی از نظر استانداردها بهداشتی همه این مراکز پیرو استانداردهای واحدی هستند که باید آن را رعایت کنند.

طی روزهای اخیر مادر ٣١ساله‌ای ٤ روز پس از زایمان در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران جانش را از دست داد. همسر متوفی می‌گوید که مقصر این اتفاق پزشک متخصص زنان و زایمان و کادر درمانی بیمارستان ٢٢ بهمن است.

حال مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران، منتظر نتیجه کالبدشکافی هستند.


ویدیو مرتبط :
پیگیری علت مرگ اسکی باز جوان