سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



اجرای طرح مراقبت از نوزادان در منزل برای اولین‌بار در کشور


اجرای طرح مراقبت از نوزادان در منزل برای اولین‌بار در کشورایرنا/ در این طرح ابتدا نوزادان پرخطر شامل نوزادان مادران با سن کمتر از 18 و بیشتر 35 ساله یا مادرانی که بیماریهایی در دوران بارداری داشته اند و یا نوزادانی که در بیمارستان بستری بودند، مشمول طرح مراقبت از نوازادان در منزل هستند.
رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: طرح مراقبت از نوزادان در منزل امسال برای اولین بار در کشور از شهر اصفهان آغاز شده است.

 محمد حیدرزاده افزود: این طرح امسال درشهر اصفهان پوشش داده شده و پس از آن در پنج شهر بزرگ دیگر کشور ادامه می یابد.

وی در توضیح طرح مراقبت از نوازادان در منزل خاطرنشان کرد: در قالب این طرح تمام نوزادانی که به دنیا می آیند، یک تا سه بار در ماه اول تولد، توسط تیم خُبره بهداشتی، در منزل مورد معاینه و مراقبت های ویژه قرار می گیرند.

وی یاد آور شد: در این طرح ابتدا نوزادان پرخطر شامل نوزادان مادران با سن کمتر از 18 و بیشتر 35 ساله یا مادرانی که بیماریهایی در دوران بارداری داشته اند و یا نوزادانی که در بیمارستان بستری بودند، مشمول طرح مراقبت از نوازادان در منزل هستند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه عمده دلایل مرگ نوزادان عوامل اجتماعی است، تاکید کرد: ثابت شده است مسایل بهداشتی و درمانی حداکثر تا 25 درصد می تواند موثر باشد و عواملی مانند ارتباطات اجتماعی، بهداشت عمومی، جاده های دسترسی، وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه و ... مهمترین عوامل موثر بر مرگ نوزادان هستند.

وی متوسط میزان مرگ نوزادان در کشور را 9.5 مرگ در هر هزار تولد زنده نوزادان عنوان و خاطرنشان کرد: وضعیت ایران در منطقه از این نظر مطلوب است و کشورهایی مانند ترکیه و عربستان در حد ایران هستند.

وی اضافه کرد: وضعیت مطلوب این آمار در کشورهایی مانند اسکاندیناوی است که از هر هزار نوزاد زنده یک نوزاد فوت می کند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: مرگ نوزادان در ایران در حد کشورهای در حال توسعه است و مرگ نوزادان مساله ای طبیعی است و گاه در کنار پیشرفت فناوری تولد نوزادان نارس افزایش می یابد.

رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، برنامه های مراقبتهای ویژه از نوزادان نارس، بهداشت نوزادان، احیای نوزادان، انتقال نوزادان، استانداردسازی بخش مراقبتهای ویژه نوزادان، مراقبت در منزل، مراقبت از نوزادان در بیمارستان و ... را برنامه های وزارت بهداشت برای مراقبت بیشتر از نوزادان نارس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شرایط بخش ها و تجهیزات مراقبت ویژه از نوزادان نارس(NICU) در کشور مطلوب است، افزود: تعداد تخت این بخشها از 300 تخت در سال 1385 اکنون به دو هزار تخت در بخش مراقبتهای ویژه از نوزادان در کشور افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: مساله اصلی درباره بخشهای مراقبتهای ویژه از نوزادان مساله توزیع این بخشها در کشور است که برخی از استانها در این مورد کمبودهایی دارند و باید توجه داشت که گسترش این بخش تا بخشی رفع کننده نیازهای اصلی است و در مرحله بعد، کیفیت خدمات مهم می شود.

رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در کارگاه آموزشی مراقبت متین یا یگانه نوزاد (NDP CAP) برای اولین بار در استان سمنان حضور یافت.

میزان مرگ نوزادان در استان سمنان کمتر از متوسط کشوری و به میزان 7.6 در هر هزار تولد است.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
مراقبت از نوزادان