سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آذربایجان: حفظ تمامیت ارضی در سوریه از اصول باکو است


آذربایجان: حفظ تمامیت ارضی در سوریه از اصول باکو استایسنا/ معاون وزیرخارجه جمهوری آذربایجان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آ.ان.اس. گفت :موضع باکو درباره مساله سوریه مبتنی بر چند اصل است که نخستین آن، تمامیت ارضی سوریه است.

آراز عظیم‌اف با اشاره به اهمیت حفظ تمامیت ارضی سوریه برای جمهوری آذربایجان گفت: دومین موضوع، برقراری امنیت در سوریه است و سپس آغاز روند سیاسی با مشارکت تمامی طرف‌هاست. در شرایط کنونی، نمی‌توان این روند را آغاز کرد. به همین علت نیز استمرار آتش بس اعلام شده، خیلی ضروری است.

عظیم‌اف با بیان اینکه ماندن یا رفتن بشار اسد از حاکمیت نیز خیلی ساده نشان داده می‌شود، خاطرنشان کرد: حال آنکه اینگونه نباید باشد زیرا با آنکه چند سال قبل، از رفتن بشار اسد سخن گفته می‌شد، او هنوز هم در حاکمیت است. از یک طرف، او عزم سیاسی خود را به نمایش می‌گذارد و از طرف دیگر، او اراده خود را به عنوان رهبر مطرح می‌کند. باید این را درنظر گرفت که بشار اسد هنوز هم باقی مانده است.

وی ادامه داد: رفتن او، وضعیت سوریه را تغییر نمی‌دهد. نیروهایی وجود دارند که از بشار اسد پشتیبانی می‌کنند. ارتش حامی اوست و نمی‌توان گفت که کل کشور مخالف او است.

معاون وزیرخارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه وضعیت در سوریه خیلی پیچیده و وخیم است، افزود: برای ما، امنیت مرز متحدمان ترکیه با سوریه نیز اهمیت زیادی دارد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ تمامیت ارضی عراق