سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رشد 17 واحدی شاخص کل بورس


به گزارش ایرنا، در پایان معاملات امروز 407 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 79 میلیارد تومان در32 هزار نوبت داد و ستد شد.
بیشترین تاثیر مثبت بر حرکت دماسنج بازار سهام نیز امروز توسط نمادهای معاملاتی جم، فولاد و شیراز رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی اخابر، وپاسار و ونیکی هم بیشترین مانع بر سر راه افزایش شاخص بود.
همچنین در حالی که شاخص قیمت(وزنی-ارزشی) 6 واحد، شاخص کل (هم وزن) 9 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 8 واحد و شاخص بازار دوم 159 واحد رشد کرد شاخص های آزاد شناور 12 واحد وبازار اول هشت واحد افت کردند.
ارزش روز بازار نیز درمحدود 271 هزار میلیارد تومان است.

**معاملات یک هزار و 459 میلیارد ریالی فرابورس در آغاز هفته
معاملات بازار فرابورس در سی امین روز آبان با داد و ستد 166 میلیون ورقه بهادار به میزان یک هزار و 458 میلیارد و 970 میلیون ریال پایان یافت و شاخص کل نشانگر عدد 701.47 شد.
ذوب آهن اصفهان با معامله 17 میلیون و 140 هزار سهم به ارزش 36 میلیارد و 370 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص داد.
این در حالی است که بیشترین افزایش قیمت در پایان معاملات امروز مربوط به سهام مواد ویژه لیا و پس از آن آهن و فولاد ارفع و روان فن آور بود و نماد شرکت های ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، بانک دی، قند شیروان، سرمایه گذاری میراث فرهنگی، پالایش نفت تهران و پالایش نفت لاوان به عنوان پربیننده ترین نمادهای فرابورسی معرفی شدند.
از سوی دیگر، شرکت های مرجان کار، قند شیروان و زرین معدن آسیا با بیشترین افت قیمت مواجه شدند و اوراق تسهیلات مسکن در بازه 670 تا 705 هزار ریال دست به دست شد.
طبق این گزارش، صندوق سرمایه گذاری اعتمادآفرین پارسیان با معامله 23 میلیون و 980 هزار سهم بیشترین حجم معاملات( صندوق های قابل معامله) ETF را از آن خود کرد و اوراق اجاره سه ماهه پارس با داد و ستد 600 هزار ورقه بهادار بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.
همچنین خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی در روز جاری با قیمت 928 هزار و 960 ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با 0.41 رشد نسبت به روز قبل به 26.86 درصد شد.
اقتصام(2) 9141 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رشد 215 واحدی شاخص بورس