وضعیت بافت فرسوده تهران بررسی شد


نماینده مردم تهران در مجلس از بررسی وضعیت بافت فرسوده استان تهران در جلسه امروز بعد از ظهر مجمع نمایندگان این استان خبر داد.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: در جلسه امروز مجمع نمایندگان تهران مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، رئیس سازمان نوسازی شهرداری و فرماندار حضور داشتند.

وی ادامه داد:‌ طبق قانون، سالانه باید 10 درصد بافت‌های فرسوده توسط دولت و شهرداری‌ها در کشور نوسازی شوند.

طلا خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 درصد مساحت شهر تهران فرسوده است که 22 درصد پلاک‌ها را شامل می‌شود و 15 درصد شهروندان در این مناطق فرسوده سکنی دارند که با توجه به خطر زلزله در تهران این موضوع نیازمند توجه بیشتری است.

نماینده مردم تهران همچنین اظهار کرد: مسئولان حاضر گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه کردند. در عین حال دو نفر از شورایاری‌های منطقه 15 به عنوان نمایندگانی که محل آنها نوسازی شده دعوت شده بودند که اظهارات آنها نشان می‌داد تاکنون اقدامات به درستی انجام نگرفته است.

وی افزود: طبق اظهارات آنها مردم در حال حاضر بلاتکلیف هستند و امنیت نظام شهری در این منطقه به هم خورده است. مثلا یک‌سری خانه‌ها و مساجد تخریب شده و هنوز بازسازی نشده‌اند که همین باعث حضور معتادان در این مناطق شده است و عملا مردم سودی از این نوسازی‌ها نبرده‌اند.

طلا یادآور شد: نهایتا مجمع نمایندگان به این نتیجه رسید که مشکلاتی همچون ناهماهنگی مدیریتی و ارائه تسهیلاتی که بهره آن متناسب با شرایط مردم نیست در این فعالیت وجود دارد. در عین حال سیاست دولت و شهرداری در رابطه با موضوع بافت فرسوده مشخص نیست و نوعی سردرگمی در بخش اجرا وجود دارد که بنا شد کمیسیون عمران با جلسات بیشتری با مسئولان مربوطه مشکلات قانونی در این راستا را حل و رفع کند.

وی هگفت: قرار شد جلسه‌ای نیز با آقای نوبخت داشته باشیم تا این مساله را در لایحه بودجه به خوبی پیش‌بینی کنند.

طلا در پایان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر روند نوسازی در کشور بسیار کند شده چرا که قیمت تمام‌شده بنا با ارزش افزوده آن فاصله چندانی ندارد و همین باعث بروز مشکلاتی در مسیر روند نوسازی می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تسهیلات به بافت های فرسوده