ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ابتکار میزبان در نام گذاری روزها/رکورد کشورهای شرکت کننده در مسابقات شکست


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از آمریکا، رقابتهای جهانی وزنه برداری در سال 2015 با حضور نمایندگان 106 کشور دنیا در شهر هیوستون به صورت رسمی آغاز شد.

در این دوره از رقابتها که جنبه کسب سهمیه المپیک برزیل را دارا است، بیش از هفتصد ورزشکار زن و مرد حضور دارند و تیمهای شرکت کننده اصلی ترین امتیازها برای کسب مجوز حضور در المپیک را از این رقابتهای ده روزه بدست خواهند آورد.

در مراسم گشایش رسمی بازیها که در حضور ورزشکاران و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در سالن محل برگزاری در هیوستون برگزار می شد، شهردار این شهر، رئیس ستاد برگزاری رقابتها، و رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری سخنان کوتاهی را بیان کردند. همچنین همگی اظهار امیدواری کردند که رقابتها به صورت شایسته و باکیفیت برگزار شود.

در پایان این مراسم نیز مشعل نمادین بازیها توسط یکی از باسابقه ترین بسکتبالیستهای شهر هیستون آمریکا روشن شد.

این رقابتها از روز جمعه با رقابت وزنه برداران در اوزان سبک آغاز خواهد شد.

*ابتکار میزبان در نام گذاری روزها

میزبان مسابقات جهانی وزنه برداری سال 2015 برای هر روز از پیکارها نامی را بهمراه درج برنامه های فرهنگی برگزیده است.

میزبان رقابتهای وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان دست به ابتکار جالی شرده و با اطلاع رسانی و نصب بنرهای خاص در محل برگزاری مسابقات برای هر روز از پیکارها نامی ویژه را برگزیده ضمن اینکه برنامه های فرهنگی خاصی را نیز در نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام مسئولین ستاد برگزاری روز اول مسابقات یعنی امروز بنام روز قهرمانان نامگذاری شده است. به ترتیب روزهای دو تا نهم نیز روز المپیک، روز فرهنگ،روز ورزش،روز آمریکا گردی،روز امور خیریه،روز شکرگذاری،روزآگاهی و در نهایت روز ریودوژانیرو نامگذاری شده است.

میزبان برای هر کدام از این روزها و هماهنگ با نامگذاری برنامه فرهنگی ویژه ای نیز در نظر گرفته است.

*رکورد کشورهای شرکت کننده در مسابقات شکست

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان هیوستون با حضور 98 کشور شرکت کننده رکورددار شد.

رقابتهای وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان در حالی از امروز در شهر هیوستون آمریکا آغاز می گردد که حضور 98 کشور جهان در این دوره از پیکارها خبرساز شد.

تا پیش از این مسابقات جهانی فرانسه با 87 کشور شرکت کننده رکورددار بود که این رکورد بعد از ثبت نام 98 کشور در جهانی سال 2015 شکست.

تعداد وزنه برداران شرکت در این دوره از مسابقات نیز 608 ورزشکار است که البته با احتساب وزنه برداران رزرو به عدد 740 از 104 فدراسیون ملی می رسد. تعدادی از کشورها و وزنه برداران علیرغم ثبت نام و رزرو موفق به حضور در مسابقات نشدند.

انتهای پیام/ی


ویدیو مرتبط :
سرمایه بورسی شرکت اپل رکورد شکست