سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اوباما امیدوار به پیروزی هاشمی و روحانی در انتخابات پیشرو


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک پست، دولت اوباما در اتخاذ سیاست نرم خود در برابر ایران این توجیه را دارد که نشان دادن حسن نیت در برابر ایران می‌تواند به میانه‌روهای ایران فرصت حضور پررنگ تر در بدنه قدرت را فراهم ساخته و امید تغییر رفتار دولت ایران را همچنان برای واشنگتن زنده نگه دارد.

روز جمعه و همزمان با برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری نتیجه این تئوری مشخص خواهد شد. سوال اینجاست که میانه‌روهایی که اوباما به آنها امیدوار است چه کسانی هستند؟ شعار حزب منتسب به رفسنجانی"  بله به سرمایه‌داری، نه به دموکراسی" است.

ترکیب هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی هسته اصلی حزبی را تشکیل می‌دهند که اوباما امیدوار به پیروزی آن در انتخابات آتی ایران است. این دو نفر سابقه پوشیدن لباس میانه‌روها را دارند. در سال 1985-86 آنها حتی دولت ریگان را متقاعد ساختند که می‌توانند به بسته شدن فصل انقلاب در ایران کمک کرده و ایران را به سمت شرایط عادی هدایت کنند.  هر سه نفر در مذاکرات محرمانه‌ای که به رسوایی‌های ایران‌گیت منتهی شد نقش داشتند.

این حزب همواره تحت تاثیر مدل چینی ایجاد شده توسط دنگ ژیائوپنگ و افراد بعد از وی در دهه 1980 و 90 قرار داشته‌اند که چین را از یک کشور فقیر به یکی از قدرتهای صنعتی بزرگ در دنیا تبدیل کرد. مدل چینی بر این اصل استوار است که هرچند ورود دموکراسی غربی برای مللی که در سیستمی پدرسالارانه زندگی می‌کنند، دردناک و بصورت بالقوه خطرناک است اما اتخاذ سرمایه‌داری هم نسبتا آسان و هم به شدت سودآور است.

با اینحال سیاست این حزب برای باز کردن درب‌های تجارت با غرب، درصورت اجرا به اقتصاد ایران کمک بسیار زیادی خواهد کرد. با اینحال این سیاست آزادی‌های مردم ایران را افزایش نخواهد داد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
هواداران حسن روحانی در خیابان پس از پیروزی در انتخابات