سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیدار با 400 هزار خانواده شهید درسال


به گزارش ایرنا، سردار محسن انصاری روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه كرج، افزود: برای تكریم خانواده شهدا و پاسداشت رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همه در تلاش هستیم و امیدواریم حاصل این تلاش در اقیانوس انقلاب بریزد.
وی اظهار داشت: این روحیه انقلابی است كه 38 سال ما را نگه داشته و همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند این امر نیاز به اثبات ندارد ولی بقای انقلاب به تكریم ایثارگری ها نیاز دارد.
وی با اشاره به اینكه تكریم از خانواده و والدین شهدا با همكاری بنیاد شهید و بعضی دستگاه ها همچون نیروی انتظامی، سپاه، ائمه جمعه، استانداری و... در حال انجام است، خطاب به امام جمعه كرج گفت: اعتقاد و ذوق شما در حدی است كه در درون جامعه ایثارگری ورود دارید.
انصاری افزود: بحث تكریم از خانواده شهدا یك جریان است كه باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود و منجر به زنده ماندن راه شهیدان می شود.
وی تاكید كرد: ما اعتقاد داریم كه راه شهیدان ادامه دارد و نماد آن مقاومت كنونی در منطقه مقاومت است.

**برگزاری اردو برای حدود 300 هزار نفر از خانواده شهدا و جانبازان
قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور در ادامه پس از تاكید بر اجرای طرح سپاس به برگزاری كنگره ها، همایش ها و طرح های درمانی برای تكریم خانواده شهدا و جانبازان اشاره كرد و گفت: برگزاری اردو برای جامعه هدف یكی دیگر از بحث ها در راستای طرح تكریم است كه سالانه حدود 300 هزار نفر از این افراد به اردوهای سیاحتی زیارتی اعزام می شوند.
وی این اردوها را در مناطقی از استان البرز، مشهد مقدس و شمال كشور دانست و افزود: در كنار برگزاری بعضی از اقدامات فرهنگی اردوئی فعالیت های مددكاری برای این خانواده ها انجام می شود.
انصاری همچنین به تكمیل ساماندهی گلزار شهدا و ساخت مجتمع فرهنگی ایثارگران اشاره كرد كه با استاندار البرز مطرح كرده و یكی دیگر از موضوعات مطرح شده از سوی استاندار را بحث اختصاص مسكن مهر برای جامعه ایثارگران عنوان كرد.
وی بیان داشت: طرح مسكن مهر شاید در ابتدا طرح خوبی بود ولی دارای معایبی همچون دوری از شهر و همچنین كیفیت خدمات و زیرساخت های آموزشی است.
وی با اشاره به اینكه دوری مسافت را نمی شود كاری كرد، تاكید كرد: ولی در بحث كیفیت ساخت و زیرساخت ها بایستی بهتر عمل كرد زیرا یكی از مصادیق اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از منابع است.
قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران همچنین به بحث اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری اشاره كرد و گفت: حدود 160 هزار دانشجوی جامعه ایثارگری در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند كه سالانه 25 درصد آنان فارغ التحصیل می شوند كه تلاش زیادی برای اشتغال آنان داریم ولی بستر مناسب برای آن در جامعه فراهم نیست زیرا فقط 3 درصد سهم اشتغال به جامعه ایثارگری اختصاص دارد.
**اقتصاد مقاومتی بر مولفه های غیراقتصادی نیز تكیه دارد
انصاری در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتی در كشور اشاره كرد و گفت: بعضی از افراد بر این تفكر هستند كه اقتصاد مقاومتی فقط برای واحدهای تولیدی است ولی مولفه های غیراقتصادی همچون استفاده بهینه از منابع، صرفه جوئی، مبارزه با فساد و تربیت نیروی انسانی از مصادیق تحقق آن است.
وی تصریح كرد: در بنیاد شهید سه اولویت برای تحقق اقتصاد مقاومتی تعیین شده كه شامل توانمندسازی ایثارگران، ارتقای بهره وری در حوزه بنیاد و توسعه فرهنگی است.
انصاری روز پنجشنبه در سفر به استان البرز ابتدا با حضور در گلزار شهدای چهارصددستگاه كرج به مقام شامخ شهدا ادای احترام كرد و سپس با استاندار البرز و پس از آن امام جمعه كرج دیدار كرد.
6156/1535

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدار خانواده شهید سلمانی شهید گمنام دانشگاه امیر کبیر