سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کتاب‌های درسی جدید با رویکرد فعالیت‌محوری دانش‌آموزان تدوین شده است


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود امانی‌تهرانی در پنل راهکارهای عملیاتی کاهش تمرکز در آموزش و پرورش در جهت توسعه عدالت آموزشی که در دومین کنفرانس عدالت و توسعه آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: در آموزش و پرورش از سال 83 با مشارکت تعداد زیادی از علمای تعلیم و تربیت حرکتی آغاز شد که در نهایت منجر به تولید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد.

وی افزود: سند تحول بنیادین دارای 6 زیرنظام است که یکی از آنها برنامه درسی ملی بوده و در حال اجراست.

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امروز دغدغه اصلی ما این است که در جهت عملیاتی‌سازی بندهای موجود در سند تحول بنیادین گام برداریم. یکی از بندهای سند که به حوزه فعالیت ما مربوط می‌شود تاکید دارد که 10 تا 20 درصد از زمان آموزش در اختیار استان‌ها، مناطق، مدارس و مخاطبان آموزش و پرورش قرار می‌گیرد. استراتژیکی در آموزش و پرورش انتخاب کردیم آغاز حرکت از سطح مدرسه به سطوح بالاتر است و این امر امکان برنامه‌ریزی را به کلاس‌های درس می‌دهد و ما در دستورالعمل‌هایی در این راستا صادر کردیم. 

امانی تهرانی ادامه داد: 4 مسیر برای سامان‌بخشی کتب آموزشی در نظر گرفته‌ایم که عبارت است از بررسی آثار تولیدی افراد مختلف، تصویب، تایید و دادن مجوز برای استفاده در سطوح مختلف آموزشی است. اگر امروز شخصی کتابی تولید کند در بستر سامان‌بخشی کتب آموزشی بررسی‌های لازم را انجام و برای او مجوز صادر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش توصیه بسته‌های آموزشی است و به سمت جایگزین کردن بسته‌های آموزشی به جای کتب درسی حرکت می‌کنیم. 

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ خواهش بنده این است که با کتب جدید درسی ارتباط بیشتری برقرار کنیم اغلب فعالیت‌های کتاب‌های جدید دانش‌آموز محور است بنابراین در جدول دروس جدید که برای مدارس پیش‌بینی کرده‌ایم بخش برنامه ویژه مدرسه را دیده‌ایم و برای نخستین بار است که چنین امکانی در فضای آموزشی ما به وجود می‌آید. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
وضعیت درسی دانش آموزان چگونه است؟