فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نگاه هفته نامه زاگرس ایران به شخصیت علامه بختیاری


در این گفت و گو که با فریبرز فروتن پژوهشگر فرهنگ بختیاری و استاد دانشگاه انجام گرفته، آمده است: علامه بختیاری از اندیشمندان بزرگ مذهبی عصر صفویه و از مفاخر قوم بختیاری ایران و جهان تشیع به شمار می رود و امید است تا نتایج پژوهش های چندساله حجت الاسلام آشیخ رضا حیدری درباره این شخصیت بزرگ جهان اسلام که در قالب یک کتاب علمی منتشر شده است، غبار مظلومیت از چهره این اندیشمند بزرگ شیعی زدوده شود و با همت مسوولان استانهای بختیاری نشین به همه ایرانیان و جهانیان معرفی شود.
مردم بختیاری با جمعیتی افزون بر پنج میلیون نفر بخش مهمی از جمعیت جهان تشیع را تشکیل می دهند و بایستی بیش از پیش روی مفاخر شیعی بختیاری کار پژوهشی صورت گیرد و به ایرانیان و جهانیان معرفی شود.
در میان ایلات پرافتخار بختیاری، ایل بزرگ بابادی که به طور عمده در دو استان خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری ساکن هستند نیز مفاخر زیادی از جمله ملاعبدالله بابادی که شیخ یعقوب بن ابراهیم بختیاری شرحی بر حاشیه ملاعبدالله نوشته است.
امید است که پژوهشگران بختیاری در راستای بیانات مقام معظم رهبری در 26 اسفند 92 مبنی بر ضرورت معرفی مفاخر علمی بختیاری به جامعه این راه را ادامه دهند.
7363/2097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زاگرس ( استان چهار محال بختیاری )