سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فارن پالیسی: دولت های بعدی آمریکا قادر به عقیم کردن برجام نخواهند بود


فارن پالیسی: دولت های بعدی آمریکا قادر به عقیم کردن برجام نخواهند بودجام نیوز/ روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی آمریکایی با بیان اینکه کنگره آمریکا و دولت های بعدی این کشور قادر به عقیم کردن برجام نخواهند بود، گفت: ایران قادر است با پایبندی به تعهدات بین المللی، واشنگتن را در عرصه جهانی در مقام پاسخگویی قرار دهد.

"جرمی هاموند" موسس و سردبیر نشریه سیاسی 'فارن پالیسی ژورنال' روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: با گذشت بیش از 3 ماه از آغاز اجرای توافقنامه هسته ای میان ایران و گروه 1+5 ، صاحبنظران سیاسی و خبری با دو تحلیل تقریبا متضاد با این توافقنامه برخورد می کنند.

وی افزود: بنابر تحلیل نخست، برجام از ویژگی های مثبت برجسته ای برخوردار است و منافعی را برای مردم و دولت ایران در برداشته و دومین تحلیل می گوید که قبول این توافق حاصل فشار و تهدید به خشونت و از یک طرف و تسلیم و امتیاز دادنهای غیرضروری از سوی دیگر بوده که نوعی کاپیتولاسیون محسوب می شود.

هاموند گفت: هر کدام از این تحلیل ها بر اساس استدلال های خاصی مبتنی است.

از این روزنامه نگار آمریکایی در پاسخ به این سوال که در صورت فشارها و کارشکنی های کنگره و تعلل های دولت اوباما در اجرای درست و قانونی برجام سرنوشت این توافق چه خواهد شد، اظهار داشت: به نظر من این نگاه که کنگره آمریکا قادر است تعهدات دولت در رابطه با این توافق را مورد تهدید قرار دهد و یا آن را عقیم کند یک برخورد غلوآمیز و نادرست است.

وی افزود: دلیل آن هم این است که مسئولیت انعقاد معاهده ها و یا توافقنامه های بین المللی در محدوده اختیارات قوه مجریه آمریکا است و این سنت تاکنون به قوت خود پا برجا بوده و گمان نمی کنم بعد ها هم گرایش های سیاسی و حزبی قادر به تغییر آن باشند.

سردبیر نشریه فارن پالیسی ژورنال، این احتمال را نیز که در صورت پیروزی یکی از نامزدهای جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اقدامی درجهت پشت پا زدن به تعهدات این کشور در قبال برجام بکند، رد کرد و گفت: رییس جمهوری آمریکا هر کس و از هر حزبی که باشد در ارتباط با این توافق فقط با ایران طرف نخواهد بود و هرگونه تخطی از تعهدات این کشور موجب بی اعتباری آمریکا در جهان خواهد شد و در نتیجه رییس جمهور بعدی نیز حاضر به چنین مخاطره ای نخواهد بود.

هاموند گفت: فراموش نکنیم که سیاستمداران و از جمله سیاستمداران آمریکایی در دوران انتخابات برای آن که به پیروزی برسند هر حرفی را به زبان می آورند و این به این معنی نیست که باید حرف آن ها را جدی گرفت.

وی افزود: آنچه مسلم است دولت آمریکا یک دولت غیرقابل اعتماد است و بهترین رویکرد برای ایران این است که در مقابل چنین دولتی با شفافیت و هوشیاری کامل به همه تعهدات خود در چهارچوب قوانین بین المللی عمل کند و آمریکا را در موضعی قرار دهد که حتی با توسل به دروغ نتواند اتهامی به ایران وارد کند و در نتیجه در انظار جهانی در مقام مسئولیت و پاسخگویی قرار گیرد.

منبع: جام نیوز


ویدیو مرتبط :
افشاگری نشریه ی فارین پالیسی علیه دولت آمریکا