سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سردار اشتری: ناجا امنیت لازم برای تحقق شعار سال را تامین می کند


سردار اشتری: ناجا امنیت لازم برای تحقق شعار سال را تامین می کندایرنا/ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ناجا آماده تامین امنیت لازم برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

سردار سرتیپ حسین اشتری روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی قم با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این شعار بیش از هر چیز، نشان دهنده اهمیت موضوعات اقتصادی در کشور است.
وی افزود: رهبر انقلاب در ماه ها و سال های گذشته مباحثی را پیرامون اقتصاد و معیشت مردم فرمودند و همواره راهکار برون رفت از معضلات کشور را حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی عنوان کرده اند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت بحث اقدام و عمل در مورد اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نباید صرفا یک شعار باشد، بلکه باید نسبت به این موضوع مهم، اقدامات عملی مورد نیاز انجام شود.
سردار اشتری افزود: نیروی انتظامی بنا دارد تا با همت همه نیروهای خود، این شعار را محقق کند لذا در این راستا ما سعی می کنیم تا ضمن انجام دادن همه کارهای لازم برای رعایت بحث اقتصاد مقاومتی در داخل مجموعه ناجا، در حوزه های مختلف اقتصادی، امنیتی و انتظامی یک نگاه بلندتر و بیشتر هم به ماموریت های خود در سطح کشور داشته باشیم .
وی گفت: اگر مسئولان دولتی و همچنین مردم بخواهند اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند، به طور حتم این امر نیاز به برقراری امنیت و نظم در کشور است، لذا ناجا این آمادگی را دارد که در اقصی نقاط کشور، امنیت کسانی که پیرو تدابیر رهبری درجهت اقتصاد مقاومتی قدم بر می دارند را تامین کند.

وی یادآور شد: ممکن است مجموعه ای بخواهد در یک استان مرزی کشور سرمایه گذاری کند ولی در مورد مسائل امنیتی موجود در آن مناطق، نگرانی هایی داشته باشد، ولی ناجا امنیت آن را تضمین خواهد کرد.
فرمانده ناجا با اشاره به مشخص شدن کارگروهی ویژه جهت تبیین شعار سال 95 افزود: در این کارگروه سعی می شود تا راهکارهای عملی و اجرایی فرمایش رهبری به خوبی مشخص شده و در سطح نیروی انتظامی پیاده شود، لذا این اقدام یکی از اولویت های کاری ناجا در سال جاری است.
سردار اشتری در ادامه سخنانش، سال 94 را سال خوبی برای نیروی انتظامی توصیف کرد و افزود: در این سال اقدامات شایسته ای صورت گرفت و شاخص های ما بهبود و جایگاه اجتماعی نیروی انتظامی نیز بین مردم ارتقاء یافت.

وی ادامه داد: البته این روندی بوده که ناجا همه ساله آن را داشته و در دو دهه اخیر، هر سال هر چند در برخی مواقع تغییراتی در ناجا بوجود آمده، ولی در مجموع روند رو به رشدی را داشته است و سال گذشته نیز با همت همه فرماندهان، کارکنان و مسئولان روند مناسبی را داشتیم.
فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هشت روز گذشته، 33 درصد از تصادفات جاده ای در کشور مربوط به عدم توجه رانندگان به جلو بوده است، تصریح کرد: سهم حوادث ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه نیز 24 درصد بوده که در این خصوص رانندگان باید رعایت لازم را بکنند.
وی همچنین علت 18 درصد از حوادث بوقوع پیوسته در مدت یادشده را انحراف به چپ ذکر کرد و افزود: حدود 45 درصد از تصادفات نیز از نوع واژگونی بوده که به علت بارندگی در اغلب استان های کشور و تخطی از سرعت مطمئنه رخ داده است.

سردار اشتری ضمن توصیه به همه رانندگان وسایل نقلیه مبنی بر رعایت نکات ایمنی و سرعت مجاز تصریح کرد: رانندگان باید با ماموران راهور ناجا هماهنگ باشند و تذکراتی که ماموران در اقصی نقاط کشور از جمله جاده ها به آنها می دهند را مورد توجه قرار دهند.
وی گفت: اگر رانندگان با دقت و حوصله رانندگی کنند، حتی اگر دیر هم برسند بهتر از این است که اتفاقی برای آنها بیفتد، لذا امیدواریم همان گونه که فرهنگ ترافیکی ارتقا پیدا کرده، در این حوزه نیز بواسطه بالا رفتن فرهنگ عمومی شاهد کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی باشیم.

وی با بیان اینکه طبق آمار حوادث رانندگی در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه قبل هشت درصد کاهش داشته، افزود: امیدواریم به همین شکل که به سمت پایان تعطیلات نوروزی می رویم، این آمار نیز هرچه بیشتر کاهش پیدا کند و شاهد کمترین تصادفات و تلفات بویژه در محورهای کوهستانی و برف گیر کشور باشیم.
سردار اشتری همچنین با بیان اینکه شهر قم به جهت زیارتی بودن و وجود حرم حضرت معصومه (س)، مراجع تقلید و قرار گرفتن بین استان های جنوبی و شمالی کشور همواره محل تردد مسافران فراوانی از سراسر ایران است، افزود: به همین جهت ما در این استان باید آمادگی ویژه ای را در راستای خدمات دهی به زائران و مسافران و همچنین پیشگیری از جرائم احتمالی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه طی چند روز سپری شده از تعطیلات نوروزی به لطف الهی و همت نیروهای پلیس، وضعیت قم به لحاظ مسائل راهنمایی و رانندگی و همچنین کاهش جرائم مختلف اجتماعی وضعیت خوبی بوده، ضمن تقدیر از فرماندهی انتظامی قم، بر ادامه این روند تاکید کرد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
تغییر الگوی رفتاری، مقدمه تحقق شعار سال 93