سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال حمله تروریستی هسته‌ای در آلمان


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه یک نیروگاه هسته‌ای در آلمان هک شده و این احتمال که امکان دسترسی به تجهیزات هسته‌ای برای تروریست‌ها وجود داشته، سبب افزایش نگرانی‌ها در این کشور شده است.

به نوشته پایگاه خبری اسپوتنیک، مسئولان این نیروگاه هسته‌ای بدافزاری در 18 درایو قابل جابجایی اطلاعات شناسایی کرده‌اند.

ویروس «دابل‌یو 32 رمنیت» و «کونفیکر» که در این درایوها کشف شدند،‌ ویروس‌هایی هستند که می‌توانند اطلاعات حساسی را جمع‌آوری کنند.

با وجود آنکه این نیروگاه هسته‌ای در آلمان مورد حمله سایبری قرار گرفته اما مقامات گفته‌اند به نظر نمی‌رسد هیچ تهدیدی برای عملکرد این نیروگاه وجود داشته باشد چون تجهیزات آن به اینترنت متصل نیستند.

نگرانی‌ها برای حمله احتمالی تروریستی هسته‌ای شدت یافته چون تروریست‌هایی که مسئول حملات بروکسل بودند، یک مقام مسئول در نیروگاه هسته‌ای برلین را زیر نظر داشتند. 

پلیس آلمان حدس می‌زند تروریست‌ها با زیر نظر داشتن آن فرد مسئول در نیروگاه برلین، قصد ربودن وی و دستیابی به اطلاعات بسیار سری را داشتند.

از سوی دیگر، به دنبال حملات تروریستی در پاریس بخشی از مدارکی یافت شد که مربوط به یک پایگاه هسته‌ای در آلمان است.

حمله ویروس «دابل‌یو 32 رمنیت» به نیروگاه هسته‌ای آلمان واقع در 120 کیلومتری شمال غرب مونیخ، به هکرها این امکان را می‌دهد که به فایل‌ها و احتمالا به سیستم‌ها دسترسی داشته و بتوانند بمب‌های رادیواکتیو بسازند.

همین تهدیدات، مقامات این شرکت آلمانی را بر آن داشت تا اقداماتی برای ارتقای امنیت سایبری خود به کار گیرند.

انتهای پیام/

 

 


ویدیو مرتبط :
روسیه از احتمال حمله تروریستی به ایرباس میگوید