سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فروشندگان برندهای خارجی پوشاک ملزم به تهیه مجوز رسمی شدند


فروشندگان برندهای خارجی پوشاک ملزم به تهیه مجوز رسمی شدندخبرگزاری صدا و سیما/ رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت :تمامی عرضه کنندگان برندهای خارجی پوشاک موظف به دریافت مجوز هستند.

ابوالقاسم شیرازی تاکید کرد : تمامی عرضه کنندگان برندهای خارجی پوشاک باید با ثبت نام در سامانه امور اصناف فعالیت خود را ثبت کنند و هر واحد صنفی حداکثر سه ماه برای تکمیل مدارک و تهیه مجوز مهلت دارد.

شیرازی با بیان اینکه واحدی فاقد مجوز بعد از دریافت اخطار و عدم تمکین پلمپ خواهد شد ، افزود: امسال فقط برندهایی که در سامانه مرکز اصناف ثبت نام کرده مجاز به فروش پوشاک با برندهای معتبر خارجی است.

وی گفت: امسال به واحدهای صنفی که تابلوی سردر آنها خارجی بوده یا از برندهای غیرمجاز استفاده کرده اند در مرحله اول اخطار داده شد و در صورت بی توجهی پلمپ خواهد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به صدور اخطار برای 70 واحد صنفی افزود : واحدهایی که تابلوهای خود را جمع اوری کرده اند اجازه فعالیت دوباره می گیرند.

شیرازی محل تولید 10 تا 20 درصد برندهای پوشاک خارجی را داخل ایران اعلام کرد و گفت: برندهای خارجی پس از دریافت مجوزهای لازم از کشور مبداء به مرکز امور اصناف و بازرگانی زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه و پس از ثبت برند و بررسی کارشناسان اجازه فعالیت در کشور را دریافت می کند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه پوشاک جزو کالاهای بادوام نیست در گذشته ثبت برندهای خارجی در مقطعی لغو شد که شرایط نابسامانی را در بازار پوشاک ایجاد کرد .

شیرازی با اشاره به تعطیلی نیمی از واحدهای صنفی فعال در صنعت پوشاک در سال گذشته گفت : تعداد واحدهای فعال در این بخش از 20 هزار واحد به 10 هزار واحد کاهش یافته است که در هر یک از این واحدها بین 4 تا یکصد نفر مشغول بکار بودند .

شیرازی بالابودن قیمت تمام شده مواد اولیه، مشکلات دسترسی به پارچه، نبود ماشین آلات و عرضه زیاد کالای غیرمجاز بی کیفیت را دلیل اصلی ناتوانی تولیدکنندگان داخلی و تعطیلی این واحدها بیان کرد.

وی با اشاره به پذیرش سفارش دوخت اجرتی از سوی کشورهای خارجی از سوی تولیدکننده داخل گفت: کشورهایی مانند ایتالیا و آلمان مشتریان چرم ایران هستندو فعالیت در بازار روسیه از برنامه های جدید تولید کنندگان پوشاک است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران تقاضای مشتری را عامل رواج برندهای خارجی دانست و گفت : همین شرایط موجب شده است تولیدکنندگان داخلی برای حفظ بازار تولیدات خود را با برند تقلبی خارجی وارد بازار کنند.

وی ایجاد تنوع و تولید پوشاک طبق سلیقه مردم و حضور در بازار جهانی را مستلزم آموزش و بالابردن دانش تولیدکنندگان داخلی دانست و تصریح کرد: این هدف در تفاهم نامه ای با ایتالیا تعیین شده است که به زودی با همکاری دانشگاه داخلی و حضور اساتید ایتالیایی عملیاتی می شود.

شیرازی با اشاره به اینکه آموزش در بخش طراحی، مد و برندسازی انجام خواهد شد، ادامه داد: تولید مشترک استفاده از ماشین آلات مجهز به دانش روز و سرمایه گذاری خارجی گام دوم تعامل با کشورهای صاحب نام در صنعت پوشاک است.

شیرازی عرضه برندهای نهایی لوکس را آخرین مرحله امضاء تفاهم نامه با کشور ایتالیا در دو تا سه سال آینده دانست و گفت: در تولید مشترک ایران، پوشاک تولید با توجه به توان مصرف کننده داخل با قیمت متوسط و کیفیت بسیار عالی انجام خواهد شد و کالای لوکس تمام شده نیز پس از آموزش و تولید مشترک طبق قوانین کشور عرضه می شود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
لباسی از برندهای تقلبی بر قامت پوشاک ایرانی