سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ رازهای موفقیت در بخش آنلاین بازی Halo 5: Guardians


آی تی آموزی/ رازهای موفقیت در بخش آنلاین بازی Halo 5: Guardians

دیجیاتو/ اگر اخبار و حواشی Halo 5 را دنبال کرده باشید، حتما متوجه Mode جدید Warzone شده اید، مودی که دو تیم 12 نفره، در حالی که ماموریت هایی در سراسر مپ انجام می دهند با هم و در مقابل دشمنانی که با هوش مصنوعی کنترل می شوند، به رقابت می پردازند.

برای برنده شدن در Warzone، همکاری تیمی اهمیت ویژه ای دارد و اکتفا به مهارت فردی کافی نیست. همچنین باید ساختار Warzone را به خوبی بشناسید یا بدانید در زمان مناسب، به کدام ماموریت ها بیشتر توجه کنید. Warzone به دو بخش اصلی تقسیم شده که هر دو به صورت همزمان اجرا می شوند، هدف بخش اول کسب کردن امتیاز پیروزی یا Victory Points است و هدف بخش دوم کنترل کردن پایگاه هایی است که در سرتاسر مپ هستند.

دو روش برای رسیدن به پیروزی وجود دارد، یکی رساندن VP تیم به 1,000، که با کشتن افراد تیم مقابل، باس هایی که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند و تصرف پایگاه ها ممکن است، و دیگری کنترل کردن تمام پایگاه ها و نابود کردن Power Core دشمن که در این حالت صرف نظر از امتیاز پیروزی بازی به پایان می رسد.

تمامی اسپارتان ها، هر مسابقه را با تجهیزات یکسان شروع می کنند، ولی می توانند با کارت های سیستم Requisition آیتم های دیگری بگیرند. برای گرفتن کارت، می توانید پک های کارت را با واحد پولی REQ Points در طول بازی بخرید. این کارت ها از دو نوع دائمی یا یکبار مصرف هستند.

کارت های یک بار مصرف از طریق ایستگاه های REQ که معمولا در پایگاه تیم ها یافت می شوند و یا منوی بازی هنگام Respawn شدن قابل خریداری هستند. برای استفاده از این کارت ها علاوه بر خرید آن ها، نیازمند به انرژی هستید که با کشتن دشمنان و انجام دادن ماموریت ها کسب می شوند و در ازای آن، لول REQ شما را بالاتر می رود، حالا می توانید شروع به استفاده از کارت ها کنید.

پس هرچه انرژی شما بیشتر باشد، لول شما بالاتر می رود و می توانید کارت های بهتر و کم یاب تر تهیه و استفاده کنید. در مورد سیستم Requisition و این کارت ها کامل تر در این مقاله توضیح داده شده است.

اما باید دقت کنید که از چه کارت هایی باید استفاده کنید، بیشتر سراغ کارت هایی بروید که با سبک بازی شما هماهنگ ترند یا اینکه در همان لحظه به آن ها نیاز دارید. Power-Up ها و وسایل نقلیه شاید به شما قدرت شلیک بیشتری بدهند اما پس از استفاده از آن ها تا اتمام یک بازی زمانی نمی توانید دوباره از آن ها استفاده کنید.

وسایل نقلیه در جلب توجه حریف بسیار موثرند و یاران تان می توانند از فرصت پیش آمده برای به عقب راندن تیم مقابل استفاده کنند. یا برای مثال یک سلاح سنگین شاید در تهاجم به پایگاه حریف بسیار موثر باشد اما اگر آن را از دست بدهید اسپارتان های تیم مقابل می توانند آن را بردارند و بر ضد شما استفاده کنند.

پس این که چه زمانی و در چه موقعیتی از این کارت ها استفاده می کنید بسیار مهم است. مورد حائز اهمیت دیگر این است که در هر بار Respawn شدن، مهمات سلاح شما پر نمی شود، برای پر کردن مهمات باید به ایستگاه های REQ بروید. مطمئن باشید که مهمات بیشتر، در بازی بسیار اهمیت دارد و نقش شایانی در بقای شما دارد.

اما گفتیم که بردن در بازی دو روش دارد، یا کسب امتیازات پیروزی یا نابود کردن Power Core دشمن.

این که در هر لحظه به کدام هدف بیشتر توجه کنید مهم است. همان طور که گفته شد امتیازات تجربه از طریق تصرف پایگاه ها و نابود کردن هوش مصنوعی و افراد تیم مقابل هم بدست می آید، پس سعی کنید بیشتر حواس تان را روی تصرف پایگاه های دشمن و دفاع از پایگاه های خودی متمرکز کنید.

به نشانگرهایی که روی صفحه به نمایش در می آیند دقت کنید، اگر روی یک پایگاه درگیری پیش آمد و نزدیک آن بودید، بلافاصله برای کمک به تیم خود به سمت آن بشتابید، هیچ وقت تنهایی سراغ انجام ماموریت ها نروید چون تنها بودن خودکشی محض است و اگر بمیرید فقط یک قدم حریف تان را به پیروزی نزدیک تر می کنید.

اما اگر تیم تان شرایط خوبی داشت و تمامی پایگاه ها و Power Core مورد هجوم دشمن نبود، سعی کنید تیم تان را به جوخه های کوچک تر تقسیم کنید، اگر بخشی از تیم مشغول تصرف و دفاع از پایگاه ها هستند، شما به همراه چند نفر از یاران تان به سراغ کاوننت ها و پرومتئین هایی (نام دشمنان سری هیلو) که در نقشه ظاهر می شوند بروید تا با غلبه بر آن ها برای تیم تان امتیاز جمع کنید.

دقت کنید که تیمی امتیاز کشتن هوش مصنوعی را کسب می کند که ضربه نهایی را وارد کند و فقط آسیب رساندن به آن ها به شما امتیازی نمی دهد. پس نبرد در این مواقع بسیار نفس گیر می شود و شما باید علاوه بر توجه به دشمنان به هوش مصنوعی هم توجه کنید. بخشی از تیم را مامور حمله به تیم مقابل و بخشی دیگر را مسئول کشتن هوش مصنوعی کنید.

هیچ گاه قطع امید نکنید، اگر از حریف عقب افتادید باز هم امکان پیروزی وجود دارد، اواخر بازی دشمنانی که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند در نقشه اسپاون می شوند و کشتن آن ها به شما 150 امتیاز می دهد که می توانید خودتان را به خوبی جلو بیندازید.

پس سعی کنید تیم تان را درست مدیریت کنید و در هر لحظه مهم ترین هدف را در نظر بگیرید. اگر فقط یک نفر از تیمی توجهی به ماموریت ها نداشته باشد پیروزی برای تیم مقابل ساده تر می شود.

در نهایت همان طور که گفته شد، کار تیمی مهم ترین و کلیدی ترین عامل برای پیروزی است. سعی کنید حتما با هم تیمی های تان در ارتباط باشید و اگر قدرت مدیریت و رهبری قوی ای دارید، اهداف بازی را به آن ها گوش زد کنید.


ویدیو مرتبط :
بخش داستانی بازی Halo 5 Guardians