ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کنگره علمی اخلاق در ورزش در قم برگزار شد


به گزارش ایرنا، در این گنگره که در سالن همایش فرهنگسرای جوان قم برگزار شد، مدیرکل ورزش و جوانان قم توسعه اخلاق جوانمردی در ورزش را خواستار شد و گفت: فضیلت های اخلاقی در دین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته و اخلاق اساس اسلام را تشکیل داده است و پیامبر اسلام(ص) نیز هدف از بعثت را تکمیل مکارم اخلاقی ذکر کرده است.
حسن عابدی ابراز داشت: نقش اخلاق در ورزش نقش بسیار سازنده، موثر و خطیر است و ورزش همانطور که در رسیدن به کمال معنوی، روح و جسم انسان را تقویت می کند ممکن است انسان را از معنویت و کمال انسانی دور کند.
وی افزود: ورزشکار ممکن است دچار غرور و خود بزرگ بینی شود و این مساله باعث آسیب به فرد و جامعه می شود، بر همین اساس باید قهرمانان و ورزشکاران که به پرورش فیزیک بدنی خود توجه دارند به ارتقا و تکامل معنوی خود توجه ویژه ای داشته باشند.
وی گفت: معنویت در ورزش ما با وجود استادان مجرب و روحانیان حوزه علمیه وجود دارد و امروز به سمتی پیش می رویم که باید اخلاق را سرآمد قهرمانی بدانیم و مربیان و ورزشکاران باید به خود ببالند که الگوی جوانان هستند و این امانت را باید پاس بدارند.
مدیرکل ورزش و جوانان قم ابراز داشت: این کنگره تشکیل شد تا ورزشکاران و مربیان استان قم با روند تحکیم آموزه های دینی و اخلاقی در ورزش آشنا شوند و برگزاری این گونه کنگره ها در آینده نیز در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان است.
در این کنگره محمد رضا فضلی سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان و آیت الله محی الدین حائری شیرازی از استادان برجسته حوزه علمیه قم سخنرانی کردند.
ارائه چهار مقاله در زمینه اخلاق در ورزش و نیز تجلیل از فعالان حوزه اخلاق در ورزش قم از دیگر برنامه های این کنگره بود.
7408 / 1175

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کنگره ملی اقتصاد مقاومتی امروز و فردا در تهران برگزار م