عمر باتری لپ‌تاپ‌تان را 120 ساله کنید + آموزش


در این گزارش به شما نکاتی را در مورد نگهداری، تعمیر و بالا بردن کارایی باتری لپ تاپ آموزش خواهیم داد تا با به کارگیری آن‌ها بتوانید از رایانه خود بیشتر و بهتر استفاده کنید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از مردم حاضر هستند هزینه بیشتری را بپردازند و رایانه همراهی را انتخاب کنند که شارژ بیشتری برایشان نگـه مـی‌دارد امـا پس از این که این هزینـه را کردند حاضر نیستند از باتری لپ تاپ خود به درستی استفـاده کننـد تا طول عمر آن کاهش پیدا نکند.

عمر باتری لپ تاپتان را 120 ساله کنید + آموزش

در این گزارش به شما نکاتی را در مورد نگهداری، تعمیر و بالا بردن کارایی باتری لپ تاپ آموزش خواهیم داد تا با به کارگیری آن‌ها بتوانید از رایانه خود بیشتر و بهتر استفاده کنید. شاید بسیاری از افراد فکر کنند که تمامی مشکلات یک باتری با تعویض این سلول‌ها قابل حل خواهد بود اما باید بدانید که این کار به هیچ وجه آسان نیست. به عنـوان نمونه اگر در انجام این کار از استانداردهای موجـود پیروی نکنید ممکن است که در حین استفاده از باتـری، منفجر شود. پس شاید بهتر باشد که به جـای ایـن که به فکـر تعمیر باتری لپ‌تاپ خود باشید بیشتر بـه این موضـوع فکر کنید که چگونه می‌توانید با استفـاده بهتـر، جلوی خراب شدن زود هنگام آن را بگیرید.

مدام شارژ نکنیمدر حال حاضر بیشتر کاربران حتی در محیط‌های کاری هم ترجیح می‌دهند که از لپ تاپ شخصی خودشان استفاده کنند اما شارژ باتری لپ تاپ یا شاید بتوان گفت نحوه درست شارژ کردن آن به یک معضل اساسی در میان کاربران تبدیل شده است. بسیاری از کاربران با شارژ مداوم به باتری ضربه می‌زنند و برخی دیگر با مصرف تا حد آخر شارژ به نوع دیگری باعث کاهش طول عمر باتری خواهند شد. یک نکته بسیار مهمی که باید در هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه داشته باشید این است که بعد از خرید بهتر است که از لپ‌تاپ خود استفاده کنید تا شارژ آن به صورت کامل به اتمام برسد، بعد از این که خاموش شد، رایانه خود را به مدت ۱۲ ساعت به شارژ بگذارید و در حین این مدت از آن استفاده نکنید.یادتان باشد که اگر باتری لپ‌تاپ شما مدام در حال شارژ باشد از طول عمر باتری لپ‌‌تاپ به سرعت کاسته خواهد شد.

ارتباط هارددیسک با باتری

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید که منظم نبودن یا منظم بودن هارددیسک شما می‌تواند باعث صدمه خوردن باتری لپ‌تاپ‌تان شود. در این مورد باید بگوییم که هر چه هارددیسک شما کارش را به صورت سریع‌تری انجام دهد، تقاضای کم‌تری برای باتری ارسال خواهد شد.

به ایـن ترتیب اگر یک هارددیسک مرتب داشته باشید، کارایـی باتری لپ‌تاپتان تا بیشترین حد ممکن افزایش پیـدا خواهد کرد. برای این منظور بهتر است که هر چنـد وقت یک بار عملیات دیفراگ را انجام دهید و حتمـا در حین انجام آن لپ‌تاپ خود را به برق وصل کنید.اگر مصرف برق هارددیسک کمتر شود، باتری شما مدت زمان بیشتری شارژ نگه خواهد داشت.

عمر باتری لپ تاپتان را 120 ساله کنید + آموزش

صفحه‌نمایش و باتری

شاید شما هم جزو آن دسته از کاربران باشید که عادت دارید در هنگام کار با سیستم، نور صفحه نمایش لپ‌تاپ را تا بیشترین حد ممکن بالا برده و با نور زیاد کار کنید، بهتر است که به این موضوع توجه داشته باشید که در حال حاضر بیشتر لپ‌تاپ‌ها دارای امکانی برای کم کردن نور صفحه نمایش هستند.البته برخی از آن‌ها هم می‌توانند قابلیتی را برای بهبود عملکرد سی‌پی‌یو و سیستم خنک کننده لپ‌تاپ در اختیار شما قرار دهند. ایجاد تعادل در مصرف این انرژی‌ها می‌توانـد برای شما بالاترین میزان طول عمر باتری را به ارمغان بیاورد. این موضوع را بدانید که علاوه بر این مسائل تمام نرم افزارهایی که به صورت خودکار در زمان روشن شدن رایانه شما اجرا می‌شوند و در نوار ابزار پایین دسکتاپ قرار می‌گیرند، به سرعت شارژ باتری شما را مصرف خواهند کرد. با جلوگیری از اجرای آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی باعث بهینه شدن مصرف باتری لپ تاپ خود شده و به طول عمر آن اضافه کنید.

تمیز باشید

تمیز نگه داشتن لپ‌تاپ و باتری یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر اتصالات باتری را تمیز نگه دارید و هر چند وقت یک بار با کمک یک پارچه و کمی الکل این اتصالات را تمیز کنید، این کار باعث خواهد شد که عملیات مبادله انرژی در میان باتری و لپ‌تاپ به نحو آسان‌تری صورت پذیرد.

اگر فکر می‌کنید که با استفاده نکردن از باتری می‌توانید آن را سالم نگه دارید، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. باتری شارژ شده را تا مدت طولانی بدون استفاده نگذارید و بدانید که هر باتری باید تا حداکثر دو هفته بعد از شارژ مورد استفاده مجدد قرار گیرد. با رعایت این نکات می‌توانید امید داشته باشید که از باتری لپ‌تاپتان به همان اندازه که برای آن پول خرج کرده‌اید می‌توانید استفاده کنید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت : با باتری لپ تاپ پک باتری بسازید