آغاز اکران فیلم «دربست» در گروه سینمایی «هنر و تجربه»


آغاز اکران فیلم «دربست» در گروه سینمایی «هنر و تجربه»مهر/ فیلم سینمایی «دربست» که به بیان معضلات اجتماعی می پردازد از ۱۴ اسفندماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می شود.
فیلم سینمایی «دربست» به کارگردانی علی خامه پرست فرد و تهیه کنندگی مشترک حسن علیمردانی و حسن مصطفوی از ۱۴ اسفندماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران خود را آغاز می‌کند. خامه پرست فرد کارگردان درباره تولید این فیلم گفت: «دربست» یک اثر اجتماعی با داستانی متفاوت است و هدف اصلی از ساخت فیلم بیان معضلات اجتماعی است که از دل هفتاد داستان کوتاه جمع آوری شده و تمامی سکانس های آن مدت یک ماه در خیابان های تهران فیلمبرداری شده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع فیلم افزود: با توجه به بحران افسردگی در جامعه و به خصوص جوانان می توان کمی نسبت به فیلم تامل کرد و برای خروج از آن به دنبال راه حلی مناسب بود. «دربست» فیلمی کاملا مستقل و تجربی است و به زندگی پارسا جوان ۳۰ ساله ای که بعد از مرگ پدرش و شرایط نامساعد روحی ناخواسته درگیر مسافر کشی می شود و در تقابل با افراد مختلف جامعه رفته رفته از انزوا خارج شده و به زندگی امیدوارانه تر نگاه می کند.

کارگردان «دربست» در ادامه به پر بازیگر بودن فیلم و ترکیب بازیگران اشاره کرد و گفت: فیلم اثری پر بازیگر است و شاهد بازی های متفاوتی از چهره های سینمایی خواهیم بود. شقایق فراهانی، رضا ناجی، امیرحسین صدیق، نیما شاهرخ شاهی، نرگس محمدی، بیژن بنفشه خواه، خاطره حاتمی، صادق هاتفی، فرزین صابونی، حسین سلیمانی، محسن افشانی، احسان کرمی، کریستوف البیز، امیر کربلایی زاده، سعید اژدرپور، عماد امامی و مهدی نصرتی گروه بازیگران فیلم را تشکیل می دهند.

خامه پرست فرد با ابراز خرسندی از اکران فیلم در گروه «هنر و تجربه» افزود: دقیقا حضور ذهن ندارم ولی در زمان تولید فیلم، گروه «هنر و تجربه» شکل نگرفته بود و یا در ابتدای فعالیت هایش بود و پس از سپری شدن مراحل فنی با مشورت تهیه کنندگان به این نتیجه رسیدیم که این گروه سینمایی بهترین گزینه برای اکران فیلم است.

این کارگردان در پایان اظهار کرد: امیدوارم با حمایت از سینمای مستقل، شرایطی برای فیلمساز به وجود آید تا جز ساخت فیلمش دغدغه دیگری نداشته باشد.

عوامل و دست اندرکاران فیلم «دربست» عبارتند از کارگردان: علی خامه پرست‌فرد، نویسندگان: احسان‌الله دادی، امیر نوروزی و علی خامه پرست فرد، فیلمبردار: وحید ابراهیمی، مدیر صدابرداری: نظام الدین کیایی، تدوین: شاهین یارمحمدی، طراح گریم: مهدیه اعرابی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: فروزان جلالی، منشی صحنه: هدیه نصیری، صدا گذار: مهدی جمشیدیان، آهنگساز: نوید توسلی، عکاس: محمد بدرلو، مدیر تدارکات: محمدرضا رسولی، مشاور رسانه‌ای: منصوره بسمل، تهیه کنندگان: حسن علیمردانی، حسن مصطفوی.



با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
گزارش اکران خصوصی فیلم 316؛ فیلمی عجیب در هنر و تجربه