سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادامه اعتراض‌ها به سیاست‌های آتن/ برگزاری دومین اعتصاب سراسری در یونان در یک ماه اخیر


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه‌های کارگری در صددند تا امروز پنج شنبه 3 دسامبر (12 آذرماه) دومین اعتصاب سراسری‌شان در کمتر از یک ماه اخیر را برگزار کنند. این بار آنها در پی آنند بر ضد طرح بازبینی و اصلاح خدمات تأمین اجتماعی که ممکن است منجر به کاهش مستمری‌ها و حقوق بازنشستگی شود، اعتراض کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن پایتخت یونان، وزیر کار بر روی طرحی کار می‌کند که مطابق با آن، بنا به گزارش‌ها حقوق بازنشستگی به نصف کاهش خواهد یافت-384 یورو در ماه- و بقیه نیز به میزان درآمد فرد و سال‌هایی که به پرداخت حق بیمه پرداخته بستگی خواهد داشت.

این اعتصاب سراسری موجب تعطیلی خدمات عمومی، توقف حرکت قطارها و کشتی‌ها خواهد شد. این در حالی است که بیمارستان‌ها با نیروی بخش اورژانس خود به کارشان ادامه خواهند داد.

وکلا و معلمان نیز در این اعتصاب شرکت خواهند داشت. خبرنگاران روز چهارشنبه (دیروز) در حمایت از این اقدام اتحادیه‌های کارگری، به اعتصاب پرداختند.

دولت «آلکسیس سیپراس»، نخست وزیر یونان، پیش از این به دلیل پذیرفتن سومین بسته کمک‌های مالی اروپا و در نتیجه آن اجرای اقدامات ریاضتی شدید به منظور جلوگیری از اخراج یونان از اتحادیه اروپا، تضعیف شده بود.

ائتلاف چپ‌گرا-ملی‌گرای سیپراس در ماه نوامبر گذشته با ریزش تعداد نمایندگان حزب متبوعش به 153 کرسی از 300 کرسی پارلمان روبرو شد. این امر پس از آن رخ داد که پارلمان در یک رأی‌گیری سرنوشت ساز به توقیف خانه‌‌ها رأی مثبت داد، اقدامی که بخشی از خواسته‌های طلب‌کاران بین‌المللی یونان بود.

اعتصاب سراسری پیشین، روز 12 نوامبر و در اعتراض به افزایش مالیات‌ها و بسته کمک‌های مالی، برگزار شد.

بیش از 20 هزار تن در این تظاهرات و اعتراض شرکت داشتند که طی آن میان نیروهای پلیس و جوانانی که به اموال دولتی آسیب رساندند، خشونت شدیدی درگرفت.

علیرغم برخورداری از اکثریت ضعیف در پارلمان، سیپراس صحبت‌ها مبنی بر اینکه دولت وی در حال سقوط و کشیدن نفس‌های آخر است را رد کرد.

سیپراس به نمایندگان گفت که «سگ‌ها زوزه می‌کشند ولی ما به کارمان ادامه می‌دهیم.»

نخست‌وزیر 41 ساله یونان در ادامه تأکید کرد: «ما تا زمان رسیدن به اهدافمان به تلاش خود ادامه خواهیم داد. مردم در پایان دوره دولت من که در پاییز 2019 خواهد بود، به قضاوت در خصوص عملکرد ما خواهند پرداخت.»

وی تصریح کرد که «سیریزا»، حزب متبوعش، در سه انتخابات پیاپی از سال2014 به این سو، و بدون احتساب پیروزی در رفراندوم برگزار شده در ماه جولای در خصوص اجرا یا عدم اجرای اقدامات ریاضتی، به پیروزی رسیده است.

حزب «سیریزا» سیپراس، به طور رسمی از برپایی اعتصاب بر ضد کمک‌های مالی اروپا، که نخست‌وزیر یونان آن را «عقب‌نشینی تاکتیکی» می‌نامد، تمجید می‌کند.

مخالفت‌ها با اجرای اقدامات ریاضتی در یونان، تا کنون منجر به سقوط و برکناری سه دولت از قدرت شده است. سرنوشتی که برخی معتقدند در انتظار دولت سپیراس نیز است.

انتهای پیام/.

http://fna.ir/HLA82Z


ویدیو مرتبط :
آغاز اعتصاب های سراسری در یونان در اعتراض به اجرای سیاستهای ریاضتی جدید