آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



آناناس و فواید آن


راهکاری مؤثر برای رفع جوش صورت

وجود ویتامین سی در این میوه نه تنها برای درمان التهابات داخلی مفید است بلکه برای رفع التهابات خارجی هم مؤثر است. بروملین، آنزیم ضد التهاب در این میوه است که اثر شفا بخشی ویتامین سی را تشدید می کند.

به پوستتان کمک می کند جوانتر به نظر برسد

این میوه سنتز کلاژن را در بدنتان تقویت می کند. با سنتز زیاد کلاژن، پوست محکمتر و انعطاف پذیرتر می شود. به علاوه جذب ویتامین سی و آمینو اسید، موجب ترمیم سریع سلولها و بافتهای آسیب دیده می شود. آب آناناس تازه را به صورت خود بزنید (بغیراز ناحیه چشمها) ، بعد از ۱۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.

عامل طبیعی لایه برداری پوست

می توانید از آناناس خُرد شده برای لایه برداری پوستتان استفاده کنید. این میوه پوست مُرده را از بین می برد و برای جریان خون بسیار مفید است. همچنین باعث می شود که پوستتان کدر به نظر نرسد.

از تَرک کف پاهایتان خلاص شوید

سنتز کلاژن این میوه برای پاهایتان مانند یک تمیز کننده و ضدعفونی کننده طبیعی کار می کند. . کمک می کند تا پوست پوست شدنها از بین بروند، به رفع پینه پوست پا کمک می کند، آنها را صاف، نرم و درخشنده نگاه می دارد.

ناخنها را نرم و محکم می کند

فقدان ویتامین اِی موجب خشکی و شکنندگی ناخنها می شود. بدتر از آن کمبود ویتامین بی است که موجب شکستن و شکاف ناخن می شود.شما هیچ نیازی به استفاده از قرصهای مولتی ویتامین برای رفع این مشکلات ندارید، فقط آناناس استفاده کنید. مصرف موضعی و داخلی آناناس می تواند کلیه کمبودها را جبران کند و عفونتها را کاهش دهد و ناخنها را محکم و منعطف کند.

برای مرطوب و درخشان کردن پوست

پوستهای خشک به نظر تیره و غیر جذاب به نظر می رسند. شما می توانید به وسیله این میوه به پوستتان طراوت ببخشید. سه قاشق غذا خوری آناناس خُرد شده را با زرده تخم مرغ و کمی شیر ترکیب کنید.سپس آن را بر روی پوستتان بمالید و چند دقیقه صبر کنید. اگر پوستتان مرطوب است با آب ولرم بشویید.

علاج طبیعی برای خشکی لب

آناناس بهمراه روغن نارگیل برای برطرف کردن قاچ خوردن لبها توصیه می شود.آناناس به خوبی روغن نارگیل موجب مرطوب کردن و برطرف شدن خشکیها می شود. اگر لبهایتان ترک خورده است، می توانید با این ترکیب لبهایتان را نرم وتقویت کنید.

فواید آناناس برای مو

جلوگیری از ریزش مو

ویتامین سی عامل اصلی برای جلوگیری از ریزش موست.آنتی اکسیدان نیرومندی برای مقابله با آسیبهای رادیکال آزاد است. آناناس منبع غنی از ویتامینهای محلول است. آن را بصورت قاچ شده میل کنید یا آب تازه آن را بنوشید تا فوائد ویتامین سی موجود در آن را بدست بیاورید و از ریزش موهایتان جلوگیری کنید.

برای التهابات پوست سر مفید است

بروملین یک آنزیم آنتی اکسیدان است که از خاصیت ضد التهابی برخوردار است. مصرف روزانه آناناس باعث جلوگیری و کاهش التهاباتی می شود که بر کف سر اثر دارند. همچنین عفونتهای سر را کم می کند و از ریزش ناخواسته مو جلوگیری می کند.

به ضخیم شدن مو کمک می کند

عصاره این میوه دارای خواص زیادی برای ضخیم کردن موست.آنزیمها در این میوه به رنگ زرد طلایی هستند که غده های مو را با مواد حیاتی مغذی تقویت می کنند. این امر موجب افزایش خاصیت الاستیکی و ضخیم شدن مو می شود.

فواید آناناس برای سلامتی

آناناس مملو از ویتامین اِی و سی، فیبر، پتاسیم و کلسیم است که طیف گسترده ای از فواید سلامتی را ارائه می دهند. بعضی از آنها به شرح زیر هستند :

جلوگیری از آسیب رادیکال آزاد

آناناس منبع غنی از آنتی اکسیدان است. آنها با رادیکالهای آزاد مبارزه می کنند و از آسیب رسیدن به سلول جلوگیری می کنند. این آنتی اکسیدانها کمک می کنند تا مریض نشوید، بیماری هایی مانند تصلب شرائین، بیماری قلبی، آرتروز و انواع سرطان تاثیر می گیرند.

درمان سرما خوردگی

آناناس مملو از ویتامین سی و بروملین است که با عفونتهای میکروبی مقابله می کند. خوردن آناناس با تجویز پزشکی می تواند به درمان سرما خوردگی و سرفه کمک کند.

تقویت استخوانها

غنی بودن آناناس از منگنز به تقویت استخوانها و بافتهای اتصالی کمک می کند. یک لیوان آب آناناس در روز بطور متوسط حدود ۷۳% منگنز مورد نیاز را تامین می کند.

لثه سلامت

یکی دیگر ازفایده های خوردن آناناس تقویت لثه و سالم و قوی نگاه داشتن دندانهاست.

کاهش سوء چشم

کاهش سوء چشم شرایطی است که افراد بالغ دید خود را از دست می دهند، خواندن و تشخیص برایشان دشوار می شود. بتا کاروتن موجود در آناناس دید را تقویت می کند البته اگر بصورت مداوم مصرف شود.

منبع:آشپزباشی ، ترجمه شده از استایل کریز

محتوای مرتبط


ویدیو مرتبط :
آشنایی با فواید آناناس برای بدن