سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امداد رسانی به 26 حادثه رانندگی توسط جمعیت هلال احمر ایلام


محمد سلیمانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد حادثه از 30 آبان تا امروز در این مسیرها رخ داده است، افزود: سه مورد از این حوادث مربوط به 24 ساعت گذشته بود که 17 مصدوم داشت.
وی اظهار کرد: در این حوادث در مجموع 155 نفر مصدوم شدند و 12 نفر هم جان باختند.
سلیمانی همچنین از اسکان بیش از 43 هزار و 800 زائر اربعین حسینی در شهرستان های مهران و ایلام از اول آذر تا صبح امروز خبر داد و گفت: از این تعداد 33 هزار و 500 نفر در مهران و مابقی آنها نیز در شهر ایلام بصورت موقت اسکان یافتند.
وی با بیان اینکه دو اقامتگاه موقت در جمعیت هلال احمر و ورزشگاه مهران و پنج مسجد این شهرستان برای اسکان زائران مجهز شده است، افزود: علاوه بر این در پی حجم گسترده زائران، اردوگاهی با ظرفیت یک هزار نفر در شهر مهران برپا شده است.
وی تاکید کرد: همچنین در ایلام نیز مسجد علی ابن ابیطالب(ع) و سرسرای ورزشی شهدای میمک برای اسکان زائران از سوی هلال احمر تجهیز و راه اندازی شده است.
سلیمانی یادآور شد: این اقامتگاه ها به امکانات مورد نیاز اسکان از جمله موکت و پتو تجهیز شده است و اسکان تا زمان حضور زائران در مرز مهران ادامه دارد.
وی با اشاره به استقرار گروه های امدادی در جاده های مسیر تردد زائران اربعین حسینی در استان بویژه جاده ایلام - مهران گفت: 25 گروه امدادی در این مسیرها مستقر هستند.
مدیر عامل هلال احمر ایلام افزود: با توجه به پیش بینی حجم تردد بالای زائران در نقاط مختلف این استان، این پایگاه ها در جاده های دهلران، دره شهر، ملکشاهی، شباب، قلاجه و مهران مستقر شده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد، 10 تیم امدادی در جاده ایلام - مهران مستقر شده اند، خاطر نشان کرد: این پایگاه ها هر هشت تا 10 کیلومتر از طول این مسیر را پوشش می دهند.
سلیمانی همچنین از استقرار 20 تیم امداد موتوری هلال احمر در پایانه مرزی مهران خبر داد و یادآور شد: این تیم ها با هدف سهولت در امداد رسانی علاوه بر پایگاه های امداد جاده ای در مرز مهران مستقر و به زائران خدمات ارائه می کنند.
مدیر جمعیت هلال احمر ایلام گفت: افزون بر این تیم های امدادی، بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در پایانه مرزی مهران مستقر شده تا در صورت نیاز نسبت به ارائه خدمات امداد هوایی اقدام کند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی به عتبات عالیات است سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان اربعین امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد.
7171/9002

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فعالیت های واحد امداد و نجات جمعیت هلال احمر کاشمر